Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عزیز قلاوند فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: در جهت صیانت و حفظ اراضی ملی اقدامات موثری صورت گرفته که این کار بدون زحمات دلسوزانه و بی وقفه بچه‌های یگان حفاظت استان و شهر‌ها میسر نبود.

او ادامه داد: توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق به حجم ۱۶ تن و ارزش ریالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حمیدیه، کشف و امحا تعداد یک باب کوره زغال غیرمجاز که با همکاری پرسنل نیروی انتظامی ایذه کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلاوند بیان داشت: رفع تصرف ۳.۱ هکتار از اراضی ملی پلاک خران سلفی شوشتر، ۴ فقره خلع و تصرف از اراضی ملی در مناطق تل کرسنه به مساحت ۱.۶ هکتار، قلعه کعبی ۱.۴ هکتار، منطقه بیشه‌های سردشت ۵.۷ هکتار و منطقه اباذر عسگری ۵.۸ هکتار که از مناطق بهبهان است.

فرمانده یگان منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: کشف و توقیف یک دستگاه پراید حامل چوب آلات قاچاق به حجم ۲۵۰ کیلوگرم به ارزش ۳۰ میلیون ریال در دشت آزادگان، جلوگیری از خاک برداری غیرمجاز در اراضی ملی مطبوعات و شنیشل با دستور دادستان استان صورت گرفت و باعث توقیف ۳ دستگاه کمپرسی و یک دستگاه لودر شد و برای افراد متخلف تشکیل پرونده انجام شد.

او در ادامه افزود: توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز واقع در روستای صالح سعید بخش شاوور با دستور قضایی و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی شوش انجام پذیرفت و همچنین رفع تصرف ۱۱۸ هکتار از اراضی ملی پلاک جیری سلفی و کوهستان رگ سفید هندیجان از عملکرد مهم یگان حفاظت منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق، تصرف و دست درازی به اراضی ملی با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی حفاظت محیط زیست یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه