Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:59:23 GMT

طرح نهضت نصیب آموزشی در مدارس کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۲۴۱۸

طرح نهضت نصیب آموزشی در مدارس کشور آغاز شد

محمد رضا سیفی عصر دوشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درکرج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران آموزش و پرورش بر پوشش تحصیلی و نصیب بردن دانش آموزان از آموزش مناسب درکشور تاکید کردند، افزود: براین اساس اجرای این طرح در وزارت آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان داشت: این طرح در ۲ گام برنامه ریزی شده است تا امکان شناسایی مشکلات آموزشی در مناطق مختلف کشور فراهم آید و سپس با راهکار مناسب اقدامات لازم برای حل یا کاهش آن مشکلات در استا نها فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیفی تصریح کرد: درهراستان ۲ منطقه که انظرامکانات و فضاهای آموزشی با مشکل مواجه هستند زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شاخص های مختلفی برای اجرای این طرح پیش بینی شده است، یادآورشد: برای سنجش نیازهای آموزشی درهرمنطقه از کشور شاخص هایی چون بهداشتی، تراکم دانش آموزی، فضا و تجهیزات آموزشی، کمبود نیروی انسانی، منابع مالی، مسائل فرهنگی و سطح سواد والدین در نظرگرفته شده است.

سیفی ادامه داد: بخشنامه اجرایی شدن این طرح به استان ها ارسال شده تا اطلاعات مورد نیاز براساس بوم، جغرافیا و منطقه در نمونه برگ های مربوطه ثبت و جمع آوری شود.

وی به پایلوت شدن استان البرز دراین طرح پرداخت و اظهارداشت: تراکم دانش آموزی درکلاس های البرز بین ۴۰ تا ۵۰ نفر است لذا بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را به دلیل مهاجرت پذیری و ساکن بودن مهاجران در مناطق حاشیه نشینی شهرها را دارد.

وی یادآورشد: البرز بیشترین جمعیت دانش آموزی اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان افغانستانی و همچنین کمبود فضای آموزشی را دارد.

مدیرکل دفترتوسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشورتاکید کرد: پس از مشخص شدن نیازهای استان ها، نشست های مختلف وزارتخانه ای برای بکارگیری راهکارهای مناسب و تامین منابع مالی تشکیل می شود.

در مدارس عشایری کشور ۲۱۰ هزار دانش آموز تحصیل می کند.

برچسب‌ها البرز محرومیت وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز محرومیت وزارت آموزش و پرورش البرز محرومیت وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری