Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه نوروز، اوضاع کرونایی کشورمان دوباره پیچیده شده است تا جایی که هنوز مشخص نیست چه وضعیتی در انتظارمان خواهد بود. وضعیتی که مسئولان آن را در گرو رفتار مردم توصیف می‌کنند در حالی که به نظر این گونه نیست.
به گزارش «تابناک»، در سالگرد شناسایی ویروس کرونا در کشورمان و اپیدمی کووید ۱۹ که خیلی سریع به وضعیت پاندمی و دنیاگیری رسید، سایه ویروس جهش یافته کرونا به سرعت در حال گسترش بر سراسر کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطری که حالا در چندین استان کشورمان از جمله تهران، البرز، قزوین و... گسترده شده و در خوزستان به مرز بحرانی بسیاری جدی رسیده که برای مقابله با آن، تدابیری ویژه از جمع ایجاد محدودیت در تردد درون استانی به اجرا در آمده است.
البته آن گونه که مسئولان وزارت بهداشت کشورمان می‌گویند، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که ویروس جهش یافته در انگلیس که «کنت» لقب گرفته، در اقصی نقاط کشورمان چرخیده و شیوع آن مختص به چند استان نیست. گزاره‌ای که معنایش، احتمال سرعت گرفتن شدید شیوع ویروس در کشور و بروز بیمارانی است که سریع‌تر از مبتلایان قبلی و شدیدتر از آن‌ها به وضعیت حاد بیماری می‌رسند و خطر مرگ بیش از گذشته تهدیدشان می‌کند.
این مقدمه بحرانی است که از مدت‌ها پیش در خصوص وقوع آن در کشورمان هشدار داده شده است؛ بروز پیک چهارم ابتلا به کووید ۱۹ در ایران که احتمالا تفاوت‌های چشمگیری با پیک‌های قبلی خواهد داشت و به مراتب سهمگین‌تر از آن‌ها خواهد بود. اتفاقی که از هم اکنون نشانه‌های آغاز آن در افزایش برخی آمار‌ها از جمله آمار بیماران سرپایی در برخی شهر‌های کشورمان هویداست و احتمالا در سایه برخی مسائل مانند در پیش بودن نوروز، شدت و سرعت خواهد گرفت.
اما چاره چیست و در نوروز پیش رو چه وضعیتی پیش رویمان قرار دارد؟ نوروزی مشابه نوروز امسال یا متفاوت از آن؟ آیا قرار است وضعیتی مشابه آذرماه را تجربه کنیم که منع تردد سراسری اجرایی شد و هنوز هم در برخی مسیر‌ها پابرجاست یا قرار است نوروزی در پیش داشته باشیم که با رعایت پروتکل‌های کرونایی می‌شود سفر تفریحی هم داشت و حتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی سکونت کرد و از حضور در تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری هم بهره‌مند شد؟
پاسخ مسئولان به این سوال تا این لحظه یک چیز ثابت است؛ اینکه همه چیز دست خودمان است. دست مردم که اگر رعایت کنند و مانع از بروز پیک چهارم شوند، می‌شود نوروز متفاوتی با نوروز گذشته تجربه کرد و اگر رعایت نکنیم، احتمال برجای ماندن شرایط فعلی و حتی تشدید محدودیت‌های کرونایی از جمله منع کامل تردد دور از انتظار نیست. اما آیا واقعا همه چیز دست خودمان است و تنها مردم هستند که این معادله را به سمت جواب‌های متفاوت سوق می‌دهند و مسئولان و ستاد ملی مقابله با کرونا نقش انفعالی دارد و نتیجه گیری وضعیت را عهده دار است؟
اندک تاملی در این باره کافی است تا دریابیم ستاد ملی مقابله با کرونا همان گونه که در عنوانش پیداست، نقشی ورای نتیجه گیری از وضعیت کرونایی کشور دارد و می‌بایست تصمیماتی ویژه برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و بیماری ناشی از آن اتخاذ کند تا مانع از بروز پیک چهارم بیماری در کشور شود. تصمیماتی مشابه آنچه بار‌ها اتخاذ کرده و لغو پروازها، بستن مرز‌ها و حتی اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی از جمله آنهاست. تصمیماتی که اگر اتخاذ نشوند، بی شک نوروز ۱۴۰۰ همراه با محدودیت‌های فراوان خواهد بود و شباهتی به برنامه‌های خوش بینانه اعلام شده مانند مجاز بودن سفر با رعایت پروتکل‌ها نخواهد داشت.
تکلیفی که تا همینجا هم برای تعیین آن دیر شده چراکه اسفندماه شروع شده و موج بازارگردی‌های قبل از نوروز آغاز شده و حتی برنامه ریزی برای انجام سفر هم در دستور کار بسیاری از مردم قرار گرفته است. مردمی که جمعیت بزرگی از آن‌ها مهاجرانی هستند که از شهر و دیارشان کنده شده و در کلانشهر‌ها سکونت دارند و از دیرباز فرصت طولانی مدت تعطیلات نوروزی بهترین مجال برای بازگشت ایشان به دیارشان و دیدار با اقوام و آشنایانشان است. فرصتی که اگر قرار است به ناگاه در روز‌های انتهای اسفندماه از ایشان گرفته شود، می‌تواند نارضایتی بسیاری را در پی داشته باشد. اتفاقی که برای جلوگیری از وقوع آن، ستاد ملی موظف به اتخاذ تصمیماتی جدی، آن هم در اسرع وقت و با قید فوریت است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه ویروس کرونا نوروز 1400 ستاد ملی مقابله با کرونا کووید19 نوروز سی سخت زلزله پروتکل الحاقی انیس نقاش تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند