Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:50:46 GMT

صدور مجوز استفاده از واکسن روسی در سوریه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۳۲۸۰

صدور مجوز استفاده از واکسن روسی در سوریه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت دمشق در مسکو روز دوشنبه اعلام کرد سوریه استفاده از واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه را در خاک خود مجاز کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جمهوری عربی سوریه همه روند‌ها را برای ثبت واکسن اسپوتنیک وی روسیه به اتمام رسانده و برای استفاده از این واکسن در خاک خود مجوز صادر کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوریه که از سال ۲۰۱۱ در جنگ است و بشار اسد ریاست جمهوری این کشور را به عهده دارد، از حمایت نظامی گسترده و حیاتی مسکو بهره‌مند است. روسیه همچنین کمک‌های بشردوستانه در اختیار سوریه قرار می‌دهد.

از آغاز شیوع کرونا، مناطق تحت کنترل دمشق ۱۵ هزار و ۱۷۹ مبتلا به کرونا ثبت کرده اند که ۹۸۸ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

سرزمین‌های تحت کنترل کرد‌ها در شمال شرقی سوریه نزدیک به ۸۶۰۰ مبتلا و ۳۱۱ جانباخته ثبت کرده‌اند. این در حالی است که مناطق تحت کنترل معارضان مسلح سوری در شمال غربی سوریه از ابتلای ۲۱ هزار و ۱۲۱ نفر و جان باختن ۴۰۸ نفر خبر داده‌اند.

واکسن اسپوتنیک وی که خبر زودهنگام ساخت آن شبهه‌هایی را در بین جامعه علمی بوجود آورد، اخیرا در تحقیقی که در مجله پزشکی لانست منتشر شد و کارشناسان مستقل آن را معتبر دانستند، اثربخشی‌اش به رسمیت شناخته شد.

این واکسن هم اکنون در نزدیک به ۳۰ کشور مجوز تزریق گرفته است.

روسیه تلاش می‌کند به دلیل نداشتن ظرفیت کافی برای برآوردن نیاز‌های داخل کشور که در اولویت قرار دارد، به جای صادرات این واکسن، برای ساخت آن در سراسر جهان توافق کند.

در ماه دسامبر، سوریه همچنین به ابتکار کوواکس سازمان جهانی بهداشت پیوست. هدف از این ابتکار کمک به فقیرترین کشور‌های جهان است.

سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و اتحاد جهانی واکسن و مصون‌سازی موسوم به اجوم قصد دارند در سال ۲۰۲۱ برای دست کم ۲۰ درصد از مردم سوریه واکسن تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا شیوع کرونا واکسن روسی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود