Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تشریح اقدامات طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا در استان پرداخت و گفت: تیم‌های سه‌گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت و با همکاری همه‌جانبه بسیج در زمینه مهار و مقابله با ویروس کرونا در حال اجرا است، افزود: پس از شناسایی و رصد خانه به خانه توسط تیم اول، مراقبت از بیماران به تیم دوم محول می‌شود و بعد از شناسایی و دوره درمان، تیم سوم که وظیفه حمایت از بیماران را برعهده دارد وارد عمل می‌شود.

به گفته محمودی، همچنین در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی به خانواده‌های بیمار در بحث کمک معیشتی، اهدای بسته‌های بهداشتی و گندزدایی منزل و محل کسب و کار بیماران ورود می‌کنند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است.

محمودی با اشاره به نقش هر خانه یک پایگاه سلامت عنوان کرد: در طرح مذکور بیماریابی، جداسازی، آموزش و ارتقای دانش مردم نسبت به بیماری در راستای کاهش مبتلایان و مرگ و میر‌ها به صورت محله محور انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۷۷۴ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۱۲۶ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده ۱۴۷ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

محمودی از اعزام یک نفر مبتلا به کرونا به بیمارستان جهت مراقبت و درمان در استان در مدت زمان یادشده خبر داد.

او بر لزوم تقویت رعایت نکات بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلو درد و سر درد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۱۵ هزار و ۲۸۷ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت نکات بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲۶۱ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز، آموزش داده شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌