Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:49:29 GMT

تحلیل محمدرضا تابش از توافق ایران و آژانس اتمی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۳۳۶۶

تحلیل محمدرضا تابش از توافق ایران و آژانس اتمی

به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی گفت:بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی موید آن است که هم مصوبه مجلس توسط دولت اجرا شد و هم برای دیپلمات ها فرصت مذاکره برای اجرایی شدن منویات رهبری در حوزه هسته ای را فراهم کرد.

محمدرضا تابش در ارتباط با بیانیه مشترک روز گذشته ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: آقای دکتر صالحی شخصیتی مقبول و مورد اعتماد نظام و مقام معظم رهبری هستند که در دولت های مختلف ایفای مسئولیت کردهاند و به لحاظ حرفه ای نیز در زمره یکی از متخصصین صنعت هسته ای و دیپلماسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مشترک با سازمان انرژی هسته ای نمی تواند بدون هماهنگی با مراجع بالاتر باشد. 

وی در ارتباط با اثرات این بیانیه بر سیاست داخلی و خارجی کشور گفت: با این بیانیه هم مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا خواهدشد و لحاظ قانونی دولت آن را انجام می دهد و هم تدبیری بود از طرف جمهوری اسلامی صورت گرفت که ما به 1+5 فرصت بدهیم بتوانند مقدمات امر را برای اجرای منویات رهبری و نظام ومصالح جمهوری اسلامی فراهم کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در هر صورت گرچه آمریکایی ها تا بازگشت  به ایفای تعهدات و رفع کامل تحریم ها، فاصله دارند، اما  پالس های مثبتی داده اند ‌که نشانه تغییر سیاستهای آنان است. مثلا در قضیه نفروختن سلاح به عربستان و امارات، اعلام عدم پیگیری سیاست ترامپ در موضوع تحریم ها علیه ایران و رفع محدودیت تردد دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل، خروج انصارالله از لیست سازمانهای تروریستی و تغییر سیاستهایشان در یمن، می توان گفت آمریکا از مواضع قبلی خودش درقبال ایران عقب نشسته است و این نتیجه مقاومت تحسین برانگیز مردم است. اما ما باید از فرصت های فراهم شده درجهت تقویت اقتصاد کشور و بهبود وضعیت شکننده معیشتی مردم، خصوصا طبقات ضعیف بهره گیریم. 

تابش تصریح کرد: این پالس های مثبت در پی مواضع مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و عملکرد دولت جمهوری اسلامی نشان داد تدبیرهای خوبی صورت گرفته است. 

وی یادآور شد :اقتصاد ما شدیدا تحت تاثیر مواضع سیاسی حاد، دچار نوسان می شود و قیمت دلار را بالا و پایین می برد و مردم و فعالان اقتصادی دچار مشکل می شوند. امیدواریم با مجموعه تدابیر، اقتصاد کشور از این وضعیت نجات پیدا ‌کند و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: این اتفاق فرصتی است به آمریکایی ها و اروپایی ها تا در تعامل با ایران به تهداتشان عمل کنند. هم مصوبه مجلس اجرا می شود و هم این اسناد دست خودمان می ماند و اگر به تعهدات عمل نشد، امحایش می کنیم. در هرصورت با این اقدام خردمندانه  هم این طرف تضمین دادند که در چارچوب قوانین آژانس پیش می رویم و هم در عین حال مصوبه مجلس اجرا شد. از طرف دیگر به دیپلمات ها فرصت مذاکره داده شد و هم اقتصاد کشور را از تکانه های شدید و اتفاقات مخرب نجات داد. بیانیه مشترک ایران و آژانس فرصتی چند جانبه بود که باید طرفین از آن بهره گیرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محمدرضا تابش انصارالله یمن تحریم های ایران آژانس اتمی جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بیانیه مشترک مصوبه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد