Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، فرزاد قلندری در جلسه بررسی وضعیت آب‌رسانی به شهرهای پارس آباد مغان خواستار انجام برآوردهای اولیه از سوی شرکت آب و فاضلاب برای تامین اعتبار مورد نیاز انتقال شد.

وی بیان کرد: با تامین اعتبار لازم برای اجرای خط انتقال آب به مغانسر و غرب پارس آباد، مشکلات کمبود آب در این مناطق تا پایان سال رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خواستار اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع کمبود آب در اسلام آباد شد و بیان کرد: لازم است قبل از اتخاذ تصمیمات اساسی برای رفع مشکل کمبود آب در این شهر، روش‌های موقت تامین آب ازسوی آب و فاضلاب اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه کمبود آبی در منطقه نداریم، افزود: مشکل کمبود آب در این منطقه به‌دلیل نبود خط انتقال است که تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال آن انجام می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گزارشی از اقدامات انجام گرفته و نیازهای اعتباری برای اجرای خط انتقال آب ارائه کرد.

همچنین، امامی فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن بیان مشکلات کمبود آب در برخی نقاط پارس آباد خواستار تسریع در اجرای خطوط انتقال و رفع کمبود آب شد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل شهرستان پارس آباد کمبود آب پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار