Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: پس از احیای سازمان برنامه و بودجه تلاش شده تا در حوزه‌های برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و پشتیبانی تحولاتی شکل گیرد و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار تدوین سند آمایش استان که مراحل پایانی تصویب ملی را پشت سر می‌گذارد، در چند سال اخیر تلاش شد تا سند توسعه و اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود تا با اولویت روستاهای پرجمعیت بتوانیم توسعه پایدار را در آن مناطق رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون سند توسعه و اشتغال ۳۸۷ روستای استان تهیه و  تدوین شده و از این حیث استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده است.

شایقی به فعالیت‌های حوزه فنی و اجرایی، اجرای طرح‌های آماری متعدد، تهیه نقشه‌ها و برنامه‌های مکان‌یابی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حوزه منابع انسانی و ارزیابی دستگاه‌ها به صورت سالانه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش نیز در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف برنامه‌های آموزشی اعم از بدو استخدام اجرایی شده تا نیروهای جذب شده در دستگاه‌های اجرایی بتوانند براساس این آموزش‌ها ماموریت و مسئولیت خود را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: از مدیریت جدید مرکز آموزش و پژوهش انتظار این است تا با توجه به حساسیت این عرصه با بهره‌گیری از تجارب و تخصص نیروها تلاشی موثر در رسیدن به اهداف عالیه در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه طرح توسعه اشتغال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در روستاهای بالای ۴۰ خانوار این استان اجرا می‌شود، افزود: طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده و مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.

وی اضافه کرد: در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مدنظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، همچنان‌که که طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی،خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان تاکنون اجرایی شده است.

شایقی با بیان اینکه اشتغال‌زایی در روستاها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است ، افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغال‌زایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.

در این مراسم با تجلیل از تلاش‌های ۳۰ ساله کامل هاشمی در سمت مدیریت آموزش، پژوهش، توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، سلیم قاسمی به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش، توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل معرفی شد.

برچسب‌ها روستائیان مرکز آمار ایران توسعه اقتصادی اشتغال فراگیر اشتغال زایی توسعه روستایی برنامه توسعه اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان مرکز آمار ایران توسعه اقتصادی روستائیان مرکز آمار ایران توسعه اقتصادی اشتغال فراگیر اشتغال زایی توسعه روستایی برنامه توسعه اردبیل اخبار کنکور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی موجود اقدام کنند.

به گفته او، در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان ، زمینه‌های شناسایی ، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.

علایی گفت: پارسال از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است