Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشته این بیانیه بعد از آن صادر شده که ایران ادعا کرد با سئول بر سر نحوه انتقال و استفاده از منابع مالی مسدودشده خود به توافق دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران دوشنبه اعلام کرد این توافق در جریان دیدار میان «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی ایران و «رو جئونگ-هیون»، سفیر کره جنوبی در ایران حاصل شده است.

یونهاپ نوشته ایران در هفته‌های گذشته از سئول خواسته حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور که به دلیل تحریم‌های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده آزاد شوند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، بدون اشاره به جزئیات بیشتر آمده است: «دولت ما درباره روش‌های استفاده از این دارایی‌ها با ایران گفت‌وگو کرده و طرف ایرانی رضایت خودش را درباره پیشنهادهای مطرح‌شده از طرف ما ابراز کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رفع انسداد این دارایی‌ها از طریق رایزنی با کشورهای مرتبط از جمله ایالات متحده صورت خواهد گرفت.»

چند هفته قبل‌تر یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفته بود سئوال گفت‌وگوها با آمریکا برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل از طریق اموال بلوکه‌شده ایران به مراحل نهایی رسیده است.

چند ماه قبل اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده بود. مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه کرده است.

پیش از این نیز، منبعی در کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که ایران با تاکید بر لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده، خواستار استفاده از ۱ میلیارد دلار از این پول‌ها برای خرید تجهیزات پزشکی شده است.

پربیننده ترین دولت بایدن با ایران تماس گرفت توییت مدیر کل آژانس انرژی اتمی پس از ترک ایران بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران ایران به اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس متعهد است/ ادامه نظارت‌های آژانس تا ۳ماه قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی باید اجرا شود/ مذاکرات بسیار موفقی با آژانس داشتیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی دارایی ایران برجام کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین کمیته بین‌المللی حزب سوسیالیست دموکراتیک آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد ایران در پاسخ به حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق حق دفاع از خود داشت.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: ما به‌طور قاطع مخالف هرگونه کمک نظامی و یا دیپلماتیک به پروژه اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین و یا هدف قرار دادن کشورهای مجاور هستیم که خطری برای تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در تمام منطقه است.

به نقل از ایسنا این نهاد آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ما مخالف مشارکت واشنگتن و یا حمایت از حملات اسرائیل علیه ایران هستیم و اقداماتی مانند تحریم و یا ممنوعیت سفر که دولت و کنگره در واکنش به پاسخ دفاعی ایران وضع کرد را محکوم می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران به دلیل تلاش برای تعیین سرنوشت ملی خود و حمایت از آزادسازی فلسطین مورد هدف آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار گرفته است. این بخشی از سیاست واشنگتن مبنی بر ویرانی و ممانعت از توسعه هر کشوری است که به دنبال استقلال و رهایی از سلطه آمریکا است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض خطرناک قوانین و عرف‌های بین‌المللی درخصوص روابط دیپلماتیک میان کشورها از جمله توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ و توافقنامه ۱۹۶۳ در امور کنسولی است. پاسخ موفقیت‌آمیز ایران قدرت این کشور در دفاع از خود و بازدارندگی قاطع در مقابله با اقدامات اسرائیل را نشان داد. حملات دفاعی ایران در تضعیف پوششی که اسرائیل برای تداوم پاکسازی نژادی و نسل کشی مردم فلسطین ایجاد کرده است، سهیم بود.

در پایان این بیانیه آمده است: اسرائیل، آمریکا را به سمت مارپیچ مرگ بزرگ‌تر می‌کشاند. ما خواستار توقف فوری آتش‌بس در غزه، پایان کمک‌های نظامی به اسرائیل و پایان تحریم‌های وضع شده علیه ایران هستیم.

رژیم صهیونیستی، اخیرا، ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899078

دیگر خبرها

  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد