Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کلیات طرح مطالعات مناطق اولویت‌دار بوم‌گردی روستایی در استان به زودی مصوب می‌شود اظهار داشت: بخشی از جزییات این طرح بنا به نظر کارشناسان نیاز به بازنگری دارد که تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تدوین نهایی این طرح تأکید کرد و افزود: دانشگاه شهرکرد به عنوان مجری، مراحل اجرای این طرح مطالعاتی را از سال ۹۸ آغاز کرده است و باید با جمع‌بندی نظرات و پیشنهاد‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی، این طرح تا پایان امسال مصوب و وارد مرحله عملیاتی شود.

نظری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از قطب‌های گردشگری طبیعی در کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: تاکنون اقدام مؤثری برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای توسعه صنعت گردشگری در استان صورت نگرفته است که دلیل آن را می‌توان در آماده نبودن زیرساخت‌ها و اجرایی نشدن برخی طرح‌های مطالعاتی دانست.

بیشتر بخوانید

پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های در معرض خطر

او ادامه داد: گسترش شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و تبلیغی و فراهم کردن زمینه مسافرت‌های متنوع و جذاب برای گردشگران ورودی به استان می‌تواند ضریب ماندگاری گردشگران را افزایش داده و موجب شود تا آنان نیز در تبلیغ جاذبه‌ها و امکانات گردشگری استان نیز مشارکت داشته باشند.

مهدی کرمی مجری طرح مطالعات مناطق اولویت‌دار بوم‌گردی روستایی استان نیز گفت: با استفاده از دیدگاه کارشناسان و همچنین شیوه علمی «دلفی»، بیش از ۶۰ شاخصه برای اعمال چگونگی اولویت‌بندی‌ها در این طرح مطالعاتی تعریف شد که این تعداد شاخصه در زیر مجموعه معیار‌هایی همچون توسعه پایدار، تناسب معماری و ارائه خدمات با کیفیت قرار گرفتند.

او افزود: در ادامه اجرای طرح مطالعاتی، اطلاعات و شاخصه‌های استخراج شده در روش تحلیل سلسله مراتب بررسی شد که در پایان برای تعیین اولویت‌های بوم گردی روستایی، شهرستان‌های استان در هر یک از سه معیار اصلی در نظر گرفته‌شده، سطح‌بندی شدند.

کرمی با اشاره به پهنه‌بندی استان در شش قسمت برای تعیین اولویت‌ها اضافه کرد: بر اساس این پهنه‌بندی، تمامی روستا‌های چهارمحال و بختیاری برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های بوم‌گردی نیز در شش گروه مشخص و اولویت‌بندی شدند.

او محدودیت‌های زمانی، مکانی و مالی را در اجرای طرح‌های مطالعاتی مهم دانست و گفت: اولویت‌بندی مناطق روستا‌های استان برای اجرای برنامه‌های بوم گردی، هدف اصلی این طرح را تشکیل می‌داد و بررسی ظرفیت‌های عشایری چهارمحال و بختیاری در مباحث بوم گردی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمی تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری موجود است که ضروری است طرح‌های عملیاتی بر مبنای شاخصه‌های علمی، تعریف و تدوین شوند تا موارد مربوط به اشتغال‌زایی و کسب درآمد در جوامع محلی و روستایی با استفاده از این ظرفیت‌ها به خوبی محقق شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوم گردی روستایی دانشگاه شهرکرد قطب های گردشگری چهارمحال و بختیاری بوم گردی روستایی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری