Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: از بعد موانع داخلی آمریکا و هم از نظر مصوبه مجلس ایران درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به اضافه ۵ گامی که ایران طی آن تعهدات خود را کاهش داده، موانعی را بر سر راه جو بایدن گذاشته تا نتواند به راحتی در مورد بازگشت به برجام تصمیم بگیرد.

سید جلال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد احتمال بازگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: پیش گفته شده بود که احتمال بازگشت گام به گام آمریکا به برجام زیاد است، اما به نظر می‌رسد که این گمانه زنی با برخی مقدمات تحلیلی که آمریکایی‌ها سعی کردند امتیازات بیشتری برای بازگشت به برجام بگیرند و همچنین پاسخگوی فشارهای داخلی خود باشند، بیشتر همخوانی داشته باشد؛ چراکه برخی جریانات در داخل ایالات متحده، فشارهایی را به جو بایدن وارد می‌کنند که به برجام بازنگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت بایدن با وجود چینشی که از نیروهای مختلف انجام داده، مانند انتخاب آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه، وندی شرمن به عنوان معاون وی، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی و رابرت مالی به عنوان مسئول امور ویژه در امور ایران باعث شده تا مخالفت‌هایی را برانگیزد؛ چرا که این افراد کسانی هستند که موافق عادی سازی روابط و بازگشت به برجام هستند تا بتوانند تحریم‌ها را بردارند، اما هم از بعد داخلی خودشان و هم از نظر مصوبه مجلس ایران درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به اضافه ۵ گامی که ایران طی آن تعهدات خود را کاهش داده، موانعی را بر سر راه بایدن گذاشته تا نتواند به راحتی در مورد بازگشت به برجام تصمیم بگیرد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: ابتدا باید آمریکا و اروپایی‌ها گام‌هایی را بردارند و سپس ایران گام خود را بردارد. در این راه، ابتدا آمریکایی‌ها طی ارسال نامه‌ای به سازمان ملل نوشتند که محدودیت دیپلمات‌های ایرانی برای ورود به آمریکا برداشته شود. پیش از این ترامپ نامه‌ای را به دبیرخانه شورای امنیت نوشته و درخواست کرده بود که مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند، اما تیم بایدن آن نامه را ملغی کرده و پس گرفت.

ساداتیان ادامه داد: اینکه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ چه گذشته و آیا به نتیجه‌ای رسیده‌اند یا خیر می‌تواند گامی از سوی مجموعه غربی‌ها در راستای احیای برجام باشد؛ البته بحث توقف اقدام داوطلبانه ایران در اجرای پروتکل الحاقی از یک سو و سفر آقای گروسی و وزیر خارجه قطر به تهران از سوی دیگر، می‌تواند از دیگر متغیرهای تأثیرگذار در این راستا باشد. اینها نشاندهنده فعالیت دیپلماتیک قبل از انقضای مهلت مصوبه مجلس بود؛ لذا اگر اقدامات طرفین دیگر، شرایطی را فراهم کند که ضرورتی به اجرای مصوبه مجلس نباشد، می‌توان خوش‌بینانه یا به عبارتی واقع‌بینانه به این فرآیند امیدوار بود.

کد خبر 476472

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آمریکا برجام نقض برجام خروج از پروتکل الحاقی خروج آمریکا از برجام خروج از برجام کمیسیون مشترک برجام جو بایدن و برجام مذاکرات برجامی تعهدات برجامی بازگشت به برجام توافق هسته ای برجام بایدن و برجام بازگشت آمریکا به برجام پایبندی ایران به برجام بلینکن و برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازگشت به برجام مصوبه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» صدها نفر از حامیان فلسطین در برابر محل برگزاری مراسم سالانه ضیافت شام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حاضران در این تجمع، با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته اعتراض خود را به حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام کردند.

 

جلیقه خبرنگاران شهید در غزه مقابل محل برگزاری ضیافت بایدن با خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه «قدس» با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین جلیقه‌هایی را که روی آنها، نام‌های خبرنگاران شهید در جنگ غزه نوشته شده است، مقابل محل برگزاری ضیافت شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در واشینگتن قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برافراشتن پرچم فلسطین مقابل محل ضیافت خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه خبری «قدس» نوشت: شماری از فعالان، پرچم فلسطین را مقابل محل برگزاری سالانه ضیافت شام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران کاخ سفید که حامی رژیم اشغالگرند، آویختند.

 

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!