Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در استان تهران آمار مبتلایان و میزان بستری گروه‌های سنی زیر ۱۰ سال از حدود ۹ دهم درصد در اسفند ۹۸ به ۱۱ درصد در بهمن ماه ۹۹ رسیده است و در گروه سنی بالای ۸۰ سال از ۷.۴ درصد به ۱۲ درصد و در گروه سنی بین ۸۰-۷۰ سال نیز از ۱۱ درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زالی،رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با توجه به بروز سه مورد مرگ ناشی از ویروس جهش یافته جدید در هفته‌های اخیر در تهران بازتوزیع سنی مبتلایان تهرانی را نکته مهمی از نظر آسیب پذیری گروه‌های سنی عنوان کرد.

به گفته زالی در استان تهران آمار مبتلایان و میزان بستری گروه‌های سنی زیر ۱۰ سال از حدود ۹ دهم درصد در اسفند ۹۸ به ۱۱ درصد در بهمن ماه ۹۹ رسیده است و در گروه سنی بالای ۸۰ سال از ۷.۴ درصد به ۱۲ درصد و در گروه سنی بین ۸۰-۷۰ سال نیز از ۱۱ درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: در حالی که میزان مبتلایان و بستری در گروه‌های سنی ۵۰-۴۰ سال و ۶۰-۵۰ سال و ۷۰-۶۰ سال نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود ۱۲ تا ۱۸ درصد کاهش داشته است.

 زالی با اشاره به این تغییرات بازتوزیع سنی مبتلایان، تاکید کرد: دو گروه سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال در این تغییر باز توزیع سنی بیماری جزو گروه‌های پرخطر تلقی می‌شوند و این دو طیف سنی به ویژه افراد بالای ۷۰ سال نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قاطعیت بیشتری هستند.

به گفته وی در ۲۴ ساعته گذشته  ۲۸۰ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۹۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری شده و ۳۴۵ بیمار نیز از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند. همچنین ۴۵۰۰ بیمار با علایم مشکوک به  کرونا نیز به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی ۲۴۰۰ نفر نیز به بخش‌های سرپایی مراکز درمانی مراجعه کردند.

زالی با توجه به وجود ویروس جهش یافته، تاکید کرد: باید سخت گیری بیشتری اعمال شود؛ زیرا انواع ویروس‌های جهش یافته متاسفانه از سرعت انتشار بالاتری برخوردار هستند و ممکن است منجر به میزان مرگ و میر بیشتری شوند.

وی افزود:گروه‌های سنی که قبلا آسیب پذیر نبودند در مواجهه با ویروس جهش یافته بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌گیرند و گروه‌های پرخطر نیز در مخاطره بیشتری قرار دارند.

زالی با اشاره به دغدغه‌های وزارت بهداشت درخصوص بروز طغیان‌های جدی بیماری در عرصه ملی و استانی، تاکید کرد: مردم و مسئولان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان راهبرد اصلی پیشگیری از بیماری بیشتر مورد توجه قرار دهند. این امر نیازمند همگرایی اجرایی در سطوح ملی و استانی برای تحقق مقابله با این کرونا است تا با آمادگی بیشتر بتوانیم با موج جدید بیماری مقابله کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه سنی گروه های سنی جهش یافته ۱۱ درصد ۷۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان

مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • بدبیاری بایرن مونیخ؛ احتمال بالای غیبت رافائل گریرو در بازی مقابل رئال مادرید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد