Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان‌اینکه توانایی تولید فولاد مبارکه بیش از ظرفیت اسمی آن است، افزود: همواره از فولاد مبارکه بعنوان تولیدکننده و تامین کننده انواع ورق یاد می‌شود و از آنجایی که رسالت صنعت‌سازی به فولاد مبارکه واگذار شده است، این شرکت باید بطور دائم نیاز‌های صنعتی کشور را نیز تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او خاطرنشان کرد: ورقی که در خودروسازی‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد از ویژگی‌های خاص، استحکام بالا و وزن پایین برخوردار است که امروز قدرت تولید آن در فولاد مبارکه وجود ندارد، اما با راه‌اندازی نورد گرم ۲، امکان دستیابی به این فناوری در این مجتمع نیز محقق می‌شود.

به گفته او، هم اکنون امکان تولید ورق با عرض بالاتر از یک هزار و ۸۵۰ در این مجتمع صنعتی وجود ندارد، اما با اجرای طرح نورد گرم جدید، امکان تولید ورق با عرض ۲ هزار هم ایجاد خواهد شد.

عظیمیان اضافه کرد: امروز بخشی از ورق‌های مورد استفاده در لوازم خانگی را نمی‌توانیم تولید کنیم و این محصولات از خارج وارد می‌شود، اما در آینده با راه‌اندازی طرح مزبور امکان تولید آن هم ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به پروژه انتقال نفت گوره به جاسک بعنوان راهبردی‌ترین طرح دولت گفت: وزیر نفت اعلام کرد بدلیل تحریم‌ها، ورق و فولاد خاص برای تولید لوله‌های انتقال این طرح به ایران فروخته نشده، اما در سال ۹۷ و ۹۸ گروه مشترک کارشناسان رومانی، شرکت نفت و فولاد مبارکه با کمک یکدیگر توانستند این نوع ورق فولادی مورد نیاز صنعت نفت را تولید کنند.

او ادامه داد: اکنون ۴۵۰ هزار تُن از این نوع ورق فولادی در مجتمع مبارکه تولید شده و در اختیار فولاد اکسین، نصاب و لوله‌ساز قرار گرفته و یک هزار کیلومتر از خط مزبور هم کشیده شده است.

او خاطرنشان کرد: اخیرا فولاد مبارکه اسلب۳۰۰ میلیمتری تولید کرد و در کمتر از ۴۸ ساعت، وزارت نفت خبر داد که برای انتقال نفت از کف دریا از این نوع اسلب استفاده خواهد کرد.

عظیمیان گفت: اکنون این اسلب در فولاد اکسین نورد می‌شود و در مراحل عقد قرارداد برای این پروژه هستیم.

او هشدار داد: امسال ۷۰۰ میلیون یورو ورق وارد کشور شد و اگر ما خود را به فناوری جدید نرسانیم از دنیا و بازار عقب خواهیم ماند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: برق این مجموعه صنعتی همیشه در تابستان قطع می‌شود و در زمستان نیز با قطع گاز مواجه شدیم و امسال ۳۰۰ هزار تُن از عدم تولید فولاد مبارکه بخاطر قطعی برق و گاز بود.

عظیمیان افزود: فولاد مبارکه جزو تنها پلنت‌هایی است که واحد گُندله‌سازی ۵.۵ میلیون تنی آن تا هفت میلیون تُن را نیز تولید می‌کند و بزرگترین تولیدکننده فولاد اسفنجی است و همیشه هم بالاتر از ظرفیت اسمی خود تولید کرده است.

عظیمیان اظهار کرد: بر اساس سهیمه‌بندی، فولاد مبارکه بخش عمده‌ای از نیازش به کنستانتره را دریافت و کسری خود را از بازار خریداری می‌کند، اما اگر قرار باشد قیمت این محصول بصورت کلی آزاد باشد با مشکل روبرو می‌شویم.

او با تاکیدبر مشکلات ناشی از تفاوت کیفیت کنسانتره‌ها اظهار کرد: برای واردات کنسانتره به این موضوع فکر کردیم که سهمیه فولاد هرمزگان حذف و به فولادمبارکه داده شود و برای آن‌ها کنسانتره وارد کنیم، اما دیدیم که این کار نیز توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: یکی از مشکلات بوجود آمده اختلاط کار فولاد و معدن است، زیرا معدنی‌ها، فولادساز شده‌اند و در وهله نخست، مصرف خود را کنار می‌گذارند و بعد نیاز ما را برطرف می‌کنند.

او یاداور شد: حاشیه سود معدن ۲ برابر فولاد است، اما بازهم حوزه معدن به سمت فولادسازشدن پیش رفته و این حاشیه سود بر اساس سرمایه‌گذاری است که در ابتدا توسط معدنی‌ها انجام می‌شود.

فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

این مجتمع با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی است.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می‌شود.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد مبارکه تولید ورق فولادی تامین نیاز های صنعتی کشور فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پمپ هیدرولیک