Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد رضی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی بررسی دستاوردهای دفاع مقدس در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان وظایف خاص‌تری نسبت به دفاع مقدس دارند، گفت: سامان‌دهی و جریان دهی در عرصه تحقیق و پژوهش در ارتباط با دفاع مقدس است که اگر اتفاق نیفتد ممکن است تاریخ دفاع مقدس به تحریف بیانجامد و یا دچار تکرار مکررات شویم که جاذبه کافی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر تأخیر کنیم ممکن است بخش عظیمی از منابع دفاع مقدس را از دست بدهیم، افزود: دانشگاهیان رسالت ویژه‌ای در این خصوص دارند و نباید خود را به برگزاری مراسم و پاس داشت شعائر محدود و راضی کنند، دوران دفاع مقدس تجربه‌ای گران‌بها در دوران معاصر است که زوایای ناشناخته بسیاری دارد.

رئیس دانشگاه گیلان با تأکید بر بازنگری بر ابعاد گسترده دفاع مقدس بیان کرد: وقتی 30 کشور به‌طور رسمی با عراق همکاری می‌کردند اسناد بسیاری هنوز در دست ما نیست و بنابراین نیاز به این اسناد داریم تا به این زوایای پنهان پی ببریم و تاریخ دفاع مقدس مستند نوشته شود و برای این کار باید ضوابطی رعایت شود.

رضی با تأکید بر اولویت دادن به تحقیقات مسئله محور گفت: هدف تحقیقات آموزش محور، توزیع دانش موجود است و خوبی آن این است که با توزیع علم کم نمی‌شود اما تحقیقات دفاع مقدس باید به سمت مسئله محور پیش برود.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تحقیقات پایه‌ای افزود: ما به‌اندازه کافی در این زمینه موفق نیستیم چراکه سنتی عمل کردیم و برای اینکه بتوانیم جامع عمل کنیم نیازمند توجه به ظرفیت‌های جمع‌آوری اسناد از طریق فضای مجازی هستیم.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه اگر بتوانیم همه اسناد مربوط به دفاع مقدس را به‌صورت الکترونیکی جمع‌آوری کنیم موفق خواهیم بود، تصریح کرد: از این شیوه باید استفاده کنیم در این صورت هر کس هر جا هست امکان بارگزاری اسناد دفاع مقدس را دارا خواهد بود و می‌توانیم کارهای دقیقی در ارتباط با دفاع مقدس شکل دهیم شیوه سنتی ممکن است کارهای ناقصی را پیش ببرد.

رضی با تأکید بر اینکه حمایت‌ها باید به سمت کارها تیمی پیش برود، افزود: باید تیم‌هایی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند موردحمایت قرار بگیرند، در حوزه‌های آکادمیک همیشه تیم‌ها ارزش بیشتری در مراکز علمی دارند و اگر حمایت‌ها را به سمت تیم‌هایی که به زوایای مختلف نگاه می‌کنند موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پرداختن به دفاع مقدس یعنی پرداختن به تاریخ گفت: تاریخ یک تخصص است بنابراین انتظار داریم کارها روشمند انجام شود نگاه تخصصی داشتن به بحث دفاع مقدس یعنی نظام‌مند عمل کردن بنابراین دفاع مقدس باید توسط متخصصین امر موردبررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس گیلان دانشگاه اسناد احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان اسناد دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با پرواز هواپیمایی ایران ایر وارد اهواز شد.

در مراسم استقبال از این شهیدان خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

کد خبر 6094177

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز