Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: با اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران کشور تحت فشار تحریم ها قرار دارند اما طرح های صنعتی بزرگی با هدایت مقام معظم رهبری و کمک دولت و سایر مسئولان اجرا شده است.

وی ادامه داد: به لطف توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های موجود، اکنون دانش هسته ای پیشرفته‌ و بومی را در پروژه نطنز داریم که نشان از اهمیت علم و تکنولوژی نزد ایرانیان و مسئولان نظام اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اظهار کرد: تحقق منویات مورد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در درجه نخست به عزم و اراده ملی نیاز دارد و باید ضمن شناسایی موانع موجود، با فداکاری و غیرت علوی به سوی اهداف مورد نظر و رسیدن به قله های پیشرفت تلاش کنیم.

وی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی دارد و در این میان شهرستان های ساوه و زرندیه از قابلیت های خاص و توسعه بخشی بهره مند هستند که شرایط مطلوب برای تولید محصولات زراعی و باغی موید این مطلب است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در ساوه و زرندیه ظرفیت های ویژه ای از حیث صنعت، دامداری و بخش کشاورزی وجود دارد و مسئولان هم باید با هوشمندی این توان را برای افزایش تولید و اشتغال به کار گیرند.

وی اظهار داشت: تعامل و رفتار جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی با همه کشورها منصفانه و عادلانه است اما در مورد رابطه با آمریکایی‌ها و دشمنان، همچنان رویه استکبارستیزی را در پیش می گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی امانت بزرگی الهی است که به برکت مجاهدت‌ها ‌و خون های پاک شهدا به ثمر نشست و امروز همه ما در قبال شهیدان مسئول هستیم تا به بهترین نحو از این هدیه الهی صیانت کنیم زیرا آرزوی همیشگی ملت برای داشتن کشوری پیشرو و الگوی دینی در جهان محقق شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان همواره در پی براندازی نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند اما ملت ایران با فداکاری در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرد و برخلاف ۲۰۰ سال گذشته که به دلیل بی کفایتی و بی فکری حاکمانی که تنها در پی قدرت بودند و مرزهای کشور نیز به یک سوم کاهش یافت، اما در دوران انقلاب اسلامی یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد و ایرانِ امروز از قدرت های جهان و منطقه به شمار می رود و این دستاوردها به برکت نهضت عظیم امام خمینی (ره) و ترسیم راه پرشکوه انقلاب برای ملت حاصل شد.

امام جمعه اراک ادامه داد: حاکم اسلامی باید علاوه بر رحمت، محبت هم داشته باشد و اکنون که ما از چنین موهبتی بهره مند هستیم باید بسترها را برای نزدیک شدن جامعه به سمت خداوند و دوری از انحراف و فساد مهیا کنیم.

به گفته او، عدالت اسلامی، اخلاق و معنویت باید در جامعه مدنظر باشد و روحانیت نیز باید به عنوان پیشگامان و آگاهان به زمان در مسیر اهداف انقلاب گام بردارند و هدایت گر باشند زیرا امروز شاهد هستیم که همه شیاطین و در راس آنها امریکا در تلاش هستند تا انقلاب اسلامی را از اهداف خود دور کنند.

وی گفت: روحیه تعامل و ولایت پذیری باید در جامعه تقویت شود زیرا پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور مستلزم اتحاد و همبستگی ملی حول محور ولایت فقیه است.

برچسب‌ها ساوه تحریم توسعه ایران جلسه شورای اداری امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه تحریم توسعه ایران ساوه تحریم توسعه ایران جلسه شورای اداری امام جمعه اراک اخبار کنکور انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت

آفتاب‌‌نیوز :

 عباس علی آبادی امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار چین بازار بسیار بزرگی است و ایران هم اگرچه به وسعت و جمعیت چین نیست، اما ما هم کشور بزرگی محسوب می‌شویم. 

وزیر صمت با اشاره به نماسشگاه فرصت‌های صادراتی ایران اظهار داشت: در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های صنعتی تجاری خود را به نمایش گذاشته و معرفی کرده ایم، اما باید مزیت‌های نسبی را برای واردات و صادرات در نظر گرفت. ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در چین نیست و ظرفیت‌هایی در چین وجود دارد که در ایران شاید مقرون به صرفه نباشد بنابراین می‌توانیم با همدیگر همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ما تک‌محصولی بوده است، گفت:، اما از این پس به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که یکی از حوزه‌های اقتدار آمیز جمهوری اسلامی است در سایر حوزه‌ها مانند دانش بنیان‌ها ظرفیت‌های خود را فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی‌ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می‌توانیم در اختیار چینی‌ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی‌هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی‌ها نیز از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشور‌های دیگر باشد و بتوانیم رکورد‌های تازه‌ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه‌ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم، زیرا آفریقایی‌ها علاقمندند شرکای تازه‌ای برای خود انتخاب کنند و ایران می‌تواند یکی از شرکای تجاری آن‌ها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می‌خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل‌های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه‌ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست‌های جدید است، اما سیاست‌های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت‌های داخلی نیاز‌های جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده به فارس گفت: در خصوص خودرو‌های کارکرده دولت لایحه‌ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه د‌ولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت:، اما مصوبات خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها