Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:07:55 GMT

سود قیمت گران برنج شب عید در جیب دلال

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۶۹۴۶

سود قیمت گران برنج شب عید در جیب دلال

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: کشاورزان برنج هایشان را بلافاصله بعد از برداشت محصول به دلیل بدهی هایشان فروخته اند و سود گرانی قیمت برنج شب عید به جیب دلالان می رود.

مهدی صفری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان املش از شهرستان‌های تولیدکننده برنج باکیفیت کشور است، گفت: املش از شهرستان‌های برتر کشور در تولید برنج مکانیزه است و مکانیزاسیون توانسته علاوه بر کاهش هزینه‌های تولد محصول رنج تولید این محصول در شهرستان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید مکانیزه برنج و تجهیز و نوسازی نقش موثری در کاهش هزینه تمام شده برنج سفید دارد و با تلاش‌های صورت گرفته این شهرستان از نظر مکانیزاسیون و تجهیز و نوسازی از رتبه خوبی برخوردار است، اما همچنان وضعیت درآمدی برنجکاران خوب نیست.

پنبه شدن رشته های کاهش هزینه تولید برنج با گرانی نهاده‌ها  

صفری ادامه‌ داد: اگر چه اقدامات لازم برای کاهش تمام شده قیمت برنج صورت گرفته است، اما گرانی نهاده‌ها موجب شده که بازهم برنجکاران برای تامین هزینه تولید برنج با مشکل و سخت مواجه باشند.

وی تصریح کرد: این سختی تامین هزینه تولید برنج موجب می‌شود که کشاورزان در این مراحل از دیگران پول قرض بگیرند و بلافاصله بعد از برداشت برنج مجبور باشند محصول خود را بفروشند.

برنج های تولیدی امسال در دست دلالان است

مدیر جهاد کشاورزی املش تصریح کرد: دلالان نیز از نداشت نقدینگی برنجکاران سوء استفاده می‌کنند و  برنج ها را خریداری می‌کنند، تا زمانی که برنج گران می‌شود و معولا برای شب عید می‌فروشند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برنج هایشان را بلافاصله بعد از برداشت محصول به دلیل بدهی هایشان فروخته اند و سود گرانی قیمت برنج شب عید به جیب دلالان می‌رود، تصریح کرد: امسال نیز اغلب برنجکاران برنج‌شان را فروخته‌اند و هم اکنون برنج املش در دست دلالان است.

صفری خاطر نشان کرد: باید برای حمایت از برنجکاران تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود تا از مهاجرت کشاورززادگان از شهرستان‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج دلالان تولید برنج برنج ها شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد