Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:45:27 GMT

دفاع مقدس تاریخ گذشته کشور را روسفید کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۰۹۱

دفاع مقدس تاریخ گذشته کشور را روسفید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی بررسی دستاوردهای دفاع مقدس در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه این همایش حرکتی برای بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس است، اظهار کرد: بررسی این حادثه بزرگ قرن معاصر یکی از برنامه‌های عمده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بسیاری از حوادثی که در کشورها رخ‌داده که مربوط به مرزهای جغرافیایی می‌شود بعدها در ردیف حماسه‌های ملی آن کشور محسوب می‌شود اما با نگاهی عمیق و هوشمندانه نسبت به دفاع مقدس درمی‌یابیم که تاریخ ایران باستان پیش از اسلام و حتی پس از اسلام، هیچ دوره‌ای به زیبایی این دوره از تاریخ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زیباترین دوره تاریخ انقلاب اسلامی دوره هشت‌ساله دفاع مقدس است، افزود: روزی در دوره مشروطه قرار شد برای ایران نقشه جغرافیایی تعیین کنند و مدرس گفت؛ کدام نقشه جغرافیای تاریخ ایران را می‌خواهید مورد محک قرار بدهید، بررسی تاریخ ایران پهناور نشان می‌دهد آنچه موجب عقب‌نشینی شد، چیزی جز ضعف قدرت‌های حاکم در آن اعصار نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بررسی‌های شهید مطهری درباره قدرت ملت ایران در سایه اهل‌بیت (ع) گفت: عواملی که باعث شد ایران تکه‌تکه شود و به این میزان از پهناوری برسد، ضعف قدرت‌ها بود، البته در دوره فتحعلی شاه یکی از فرزندان آقا سید علی طباطبایی معروف به سید محمد مجاهد توانست قدری به استحکام پایه‌های قدرت کمک کند اما این بررسی کافی نیست.

فلاحتی با اشاره به فقدان قدرت درگذشته ایران بیان کرد: در دوره معاصر ایران توانست با توجه به فقدان منابع گسترده در هشت‌ساله دفاع مقدس روی تاریخ گذشته کشور را سفید کرد و این امر از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ است، عظیم‌ترین دستاورد دفاع مقدس حفظ تمامیت ارضی بود.

وی با اشاره به تقویت استعدادهای درونی ایران در هشت‌ساله دفاع مقدس افزود: امروز ما قدرت اول در حفظ تمامیت ارضی منطقه را داریم و اگر امروز انقلاب‌های نورسی در دنیای اسلام و کشورهای اسلامی به وجود بیاید در سایه حمایت از نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به زلزله سی سخت که بازهم گروه‌های جهادی مردمی را به میدان آورد، گفت: شمه‌ای کوچک از جهاد و بسیج همگانی مردمی خودجوش که از درون جامعه در هر بحران حضور پیدا می‌کنند بخشی از مشکلات حکومت را حل می‌کنند و این حضور یکی از دستاوردهای عظیم جنگ است.

فلاحتی ایستادگی کردم ایران در برابر قدرت‌های سلطه جهانی را از دیگر دستاوردهای جنگ برشمرد و گفت: در هیچ کشوری مردم و حکومتشان در برابر قدرت‌های سلطه چنین مقاومتی نداشتند، با توجه به اینکه سال‌ها از جریان بمباران هیروشیما می‌گذرد هنوز در ژاپن کسی جرئت اعتراض ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مخدوش کردن دستاوردهای ایران بیان کرد: دشمن در سایه جنگ ترکیبی می‌خواهند دستاوردهای جنگ را کم‌رنگ کرده و از بین ببرند، بنابراین رسالت ما این است تا این دستاوردهای را پاک و بدون حاشیه‌سازی به نسل معاصر و نسل‌های آینده بسپاریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس گیلان نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله رسول فلاحتی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است