Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مراسم اعتکاف جهت توجه جوانان و دانشگاهیان به جریان عمومی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از نشان ملی اعتکاف دانشگاهیان و پوستر نخسین جشنواره اعتکاف دانشگاهیان که در دفتر نهاد برگزار شد، گفت: به برکت انقلاب و نظام اسلامی آثار مختلفی به عنوان برکات آن در جامعه متبلور شده که یکی از آن‌ها احیای دین با حضور جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باوجود القائات فراوانی که برای گریز از دین مطرح می‌شود؛ اما این یک واقعیت است که تجلی از دین در ابعاد مختلف انسان اتفاق می‌افتد آنچه که در عصر سرعت و شفافیت اتفاق افتاده و بر انواع منفعت طلبی‌ها جلوه گر شده، مظاهر دین داری است.

وی افزود: جریانات علمی همواره در بحث دین داری پیش رو بودند و در هر عرصه معنویت همواره حضور دارند؛ اینکه اعتکاف معنوی کشور تبدیل به جریان عمومی شد، این اتفاق به برکت توجه جوانان و دانشگاهیان بود که همین جریان حضور دانشگاهیان و جوانان را در اردو‌های جهادی و طرح مساوات نیز مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه اعتکاف در حال بین المللی شدن بود که این اتفاق دو سال قبل با حضور دانشجویان جهان اسلام در مسجد کوفه برگزار شد؛ اما ویروس کرونا باعث شد که تمام برنامه ریزی‌ها تغییر کند و فضای مجازی برای برگزاری اعتکاف در اولویت قرار بگیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: امسال ما از حضور در جمع معتکفین محروم هستیم. توجه به اعتکاف و جشنواره‌ای که قرار است برگزار شود، فرصتی است برای ظهور در جریان پربرکت اعتکاف جوانان. امسال نیز این جشنواره فرصتی برای تجدید نفس برای سال‌های آینده است که امیدواریم با تولید واکسن به همت پژوهشگران کشور این جمع بتوانند مجددا در یک فضای معنوی مراسم اعتکاف را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی را باید شناخت و متناسب با این فضا حرکت کرد. با جشنواره ملی اعتکاف باید معنویت را در این فضا ترویج دهیم. توصیه می‌کنم جریان‌های تولید محتوا و فضای معنویت در این بخش‌ها به خصوص در جشنواره ملی اعتکاف مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رستمی اعتکاف جشنواره اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم