Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@18:30:46 GMT

رقیب نتانیاهو: او بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۷۷۳۴

رقیب نتانیاهو: او بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش نشریه «یدیعوت آحارونوت» مبنی بر درخواست کمک حزب لیکود از تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله برای حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی با انتقاد تند رقیب نتانیاهو مواجه شد.

«گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید و هم‌حزبی پیشین نتانیاهو، شامگاه دوشنبه با محکوم کردن درخواست کمک لیکود از رام‌الله، از نتانیاهو خواست که مقام مسئول این اقدام را از حزب اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدیعوت روز گذشته گزارش داده بود، «فطین ملا» که هم‌اکنون به عنوان معاونت وزیر در دفتر نتانیاهو فعالیت می‌کند با تشکیلات خودگردان تماس گرفته تا آنها اعراب سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به رأی دادن به حزب لیکود ترغیب کنند. (جزئیات بیشتر)

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع مطلع خبر داد که نتانیاهو برای کم کردن از شدت انتقادات، از گزارش یدیعوت ابراز عصبانیت و مُلا را سرزنش کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سعر اما با ساختگی توصیف کردن ابراز عصبانیت نتانیاهو و توبیخ مُلا، از او خواست هرچه سریعتر آن شخص را از کابینه اخراج کند.

وی در این باره گفت: «فطین مُلا کجا کار می‌کند؟ او معاونت وزیر در دفتر نخست‌وزیری است. نتانیاهو بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده و از طریق یک معاون دفترش تلاش می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین را در انتخابات اسرائیل دخیل کند».

این سیاستمدار صهیونیست همچنین افزود:‌ «این [اقدام] نشانه دیگری از آن است که هیچ خط قرمز و هیچ محدودیتی برای او (نتانیاهو) وجود ندارد و همه‌چیز از نظر وی برای منافع شخصی‌اش است».

سعر با پرسیدن این سوال که اگر تشکیلات به نتانیاهو برای پیروز شدن در انتخابات کمک کند، آنگاه او چه چیزی در ازای این کار به آنها می‌دهد، گفت شک دارد که فطین ملا خودسرانه و بدون دستور نتانیاهو با رام‌الله تماس گرفته باشد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، این گفت‌وگوها بعد از آن انجام شده که نظرسنجی‌ها از قدرت گرفتن سعر و «نفتالی بنت» به عنوان سران احزاب رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش رو حکایت دارد.

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نخست وزیر اسرائیل تشکیلات خودگردان فلسطین حزب امید جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس

منابع رسانه‌ای عبری زبان دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رو کرده و فاش کردند که وی با نام یک مسئول دیپلمات جعلی از ایده حمله به رفح و ادامه جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات مطبوعاتی خود تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر از تهاجم به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، ناظران معتقد هستند که تکرار تهدید حمله به رفح و ادامه جنگ از سوی نتانیاهو بیانگر این مسئله است که وی در تلاش است تا امکان دستیابی به تفاهم یا دستیابی به پیشرفت در مذاکرات جاری از طریق میانجیگران را خنثی کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از چند خبرنگار فاش کردند که نتانیاهو در پوشش یک مقام دیپلماتیک علیه انعقاد توافق با مقاومت فلسطین بیانیه‌هایی صادر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند اقدامات نتانیاهو و بازی او برای ایجاد مانع در توافق را افشا کنند.

این روزنامه گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه اعضای کابینه نیست.

طبق این گزارش، مقامی که نامش فاش نشده و با وجود هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است، خود بنیامین نتانیاهو است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا اینگونه وانمود کند که بر سر موضوع تشدید تنش نظامی و ناکام گذاشتن هرگونه توافق احتمالی اتفاق نظر وجود دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری زبان بیانیه‌ای را از طرف یک «منبع سیاسی» صهیونیست منتشر کردند که در آن گفته شده بود تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هیچ توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.

این منبع گفته بود: چه آتش‌بس برای آزادی اسرا وجود داشته باشد چه نه، ارتش وارد رفح خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • آمار خیره‌کننده مسی در سال ۲۰۲۴