Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه همایش بین المللی مطالبات حقوقی دفاع مقدس در خصوص اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی، اظهار داشت: از صبح امروز این قانون اجرا شده است.   وی ادامه داد: ما از ۲۷ بهمن به صورت رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که از صبح پنجم اسفند ماه قانون مجلس در این باره اجرا خواهد شد و به همین دلیل اجرای این قانون از صبح امروز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر آقای گروسی به کشورمان گفت: آقای گروسی به ایران آمد تا ترتیباتی را جهت اجرای قانون داشته باشیم؛ به توافقاتی در این رابطه رسیدیم و اصل این توافق بر این است که نوارهایی که از برنامه‌های هسته‌ای ما ضبط می‌شوند، که هیچگاه به صورت زنده به آژانس ارائه نمی‌شد بلکه به طور روزانه و هفتگی ارائه می‌شد، از این به بعد نگهداری می‌شود و در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد؛ البته اجرای پادمان ادامه پیدا می‌کند.   ظریف تاکید کرد: پادمان، تعهد جمهوری اسلامی ایران است و مصوبه اخیر مجلس هم اجازه همکاری بیش از پادمان را هم به ما نمی‌دهد و این به آن معناست که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کند.   وی با بیان اینکه آنچه آقای صالحی با آژانس توافق کرد، یک موفقیت بود، گفت: اگر دوستان مجلس مصوبه شورای امنیت ملی را دیده بودند، آن رفتار غیر لازم در مجلس انجام نمی‌شد. اگر ضمیمه را بخوانند هیچ مساله مشکوکی نیست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز در اصفهان در نشست خبری مشترک با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: قصد ما این نیست که سند جدیدی، تولید کنیم و معیار کار ما، بیانیه مشترک مارس است.

وی تاکید کرد: مهم است که ما بیانیه مشترک را بدون تغییر ادامه دهیم چون این بیانیه، ظرفیت حل و فصل موضوعات میان ایران و آژانس را دارد. در دیدارهای صورت گرفته در این سفر برای اجرایی کردن این بیانیه، روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

گروسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آژانس برای رفع نگرانی ایران از نقش مخرب رژیم اسراییل روی تصمیمات این نهاد چه اقداماتی صورت داده است، گفت: ما به بازیگران خارجی توجهی نداریم و مخاطب ما جمهوری اسلامی ایران است و اقداماتی را طراحی می‌کنیم تا شک و شبهه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • ترمیم رابطه؟!
  • آژانس انرژی اتمی باید بداند شرایط تغییر کرده و ایران به عقب باز نمی‌گردد
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده