Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:04:12 GMT

تبریک وزیر بهداشت به مناسبت روز «مددکاری اجتماعی»

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۸۳۸۵

تبریک وزیر بهداشت به مناسبت روز «مددکاری اجتماعی»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی،  یکی از مهمترین رسالت‌های مددکاران اجتماعی را ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در دوران شیوع کرونا دانست و گفت:  این مهم مستلزم بهره گیری از راهکارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مددکاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از پاندمی کووید 19 داشته اند.

 از گذشته بشر درگیر مشکلات متعددی بوده و همیشه تلاش کرده تا از طریق همبستگی و مشارکت اجتماعی بر این مشکلات فائق آید. از سال گذشته، جهان و به تبع آن کشور ما با گونه خاصی از این مشکلات مواجه گردید. پاندمی کرونا، برنامه ریزان حوزه اجتماعی را با چالش های جدی در خصوص مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، تنظیم ارتباطات اجتماعی و ارائه خدمات روانی اجتماعی، در تمامی حیطه ها مواجه ساخت.

در این دوران فشار فزاینده بیماری و تبعات ناشی از آن بر کادر بهداشتی درمانی کشور انکار ناپذیر بوده است. مشکلاتی از جمله افزایش چشمگیر بیماران بستری، نگرانی‌های مراجعین، کمبود مقطعی نیروی انسانی و تخت بیمارستانی به ویژه در شهرهای با شیوع بالا، مبتلا شدن ارائه دهندگان خدمت در سیستم بهداشت و درمان، فشارهای روانی اجتماعی فزاینده ناشی از طولانی شدن زمان پاندمی و بروز چندین موج، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط خانوادگی و اجتماعی به ویژه برای افرادی که در معرض مستقیم بیماری بوده‌اند، مدیریت گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی از جمله افراد بی خانمان و ... همه و همه سیستم را به طور غیرقابل پیش بینی با چالش مواجه کرد.

در این میان مددکاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از این پاندمی داشته‌اند. حمایت روانی اجتماعی از بیماران و خانواده‌های ایشان از طریق برقراری ارتباط و پیگیری مشکلات پس از بهبود و رفع انگهای اجتماعی، کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از فشار کاری بر پرسنل، جلب مشارکت داوطلبین و مدیریت کمک‌های خیرین، ارائه خدمت در حیطه نقاهتگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت همراه سراها در استفاده کادر درمان از جمله خدمات مددکاران اجتماعی در مقابله با  کووید ۱۹ بوده است.
یکی از الزامات دوران پاندمیکرونا رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بوده است. این فاصله اجتماعی به خودی خود بسیاری عوارض و پیامدها را به ویژه در حیطه روانی اجتماعی برای مردم در سطوح مختلف ایجاد کرده است که به اعتقاد اینجانب یکی از مهمترین رسالت‌های مددکاران اجتماعی ترمیم عوارض ناشی از فاصله اجتماعی در میان گروه‌های مختلف از جمله گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت است که این مهم مستلزم بهره گیری از راهکارهای جدید و خلاقانه در حیطه اجتماعی خواهد بود.

در خاتمه با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و همچنین گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی، سلامتی و توفیق روزافزون شما یاوران نظام سلامت را در یاری رسانی و توانمندسازی گروه‌های هدف، از درگاه ایزد پاک خواستارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت مددکاران اجتماعی مددکاری اجتماعی روانی اجتماعی فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه: رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام " بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.سرلشکر پاسدار حسین سلامیفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز