Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:00:56 GMT

بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۹۲۰۲

بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران

دوچرخه‌سواری یکی از بهترین روش‌های رفت و آمد در داخل شهر به حساب می‌آید که منجر به سلامت جسمی و روانی کاربران می‌شود و کاهش چشمگیر انتشار آلاینده‌های هوا را به همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندگی مدرن و ماشینی امروزی، انسان را به استفاده هر چه بیشتر از وسایل حمل و نقل موتوری سوق داده و همین امر میزان تحرک او را به حداقل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است که دود ناشی از تردد خودروها بیشترین نقش را در میزان آلودگی هوا ایفا می‌کند و انسان را به سمت تحرک کمتر و تبعات منفی ناشی از آن سوق می‌دهد. در چند دهه اخیر، بی‌تحرکی منجر به اضافه وزن مردم در بسیاری از شهرهای جهان شده و ابتلای آنان را به بیماری‌هایی نظیر دیابت، امراض قلبی و فشار خون افزایش داده است. با این حال، در بسیاری از شهرهای جهان نیز، مردم از دوچرخه‌سواری به عنوان بهترین وسیله برای رفت و آمد خود در مسیرهای شهری بهره گرفته‌اند. بدیهی است که در چنین شهرهایی، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از کیفیت بالایی برخوردار است و همین ویژگی، شهرنشینان را به تردد هر چه بیشتر از طریق این وسیله حمل و نقل پاک جذب کرده است. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه پرداخته می‌شود.

کپنهاگ، دانمارک

اغلب مردم جهان، پایتخت دانمارک را به عنوان بهترین شهر برای دوچرخه سواری می‌شناسند. تقریباً تمام گردشگرانی که به بازدید از کپنهاگ می‌پردازند، از دیدن تعداد دوچرخه‌ها در فضاهای عمومی شگفت‌زده می‌شوند. سراسر شهر را افراد دوچرخه‌سوار اشغال کرده و کودکان خردسال، حتی چند سال قبل از رفتن به مدرسه، در حال یادگیری دوچرخه‌سواری هستند. به لطف اقدامات بی‌نظیری که برنامه‌ریزان شهری برای ارتقا زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری انجام داده‌اند، بیش از ۵۰ درصد مردم این شهر از طریق دوچرخه‌سواری به تردد می‌پردازند. جالب است بدانید که حدود ۳۵ درصد از افرادی نیز که هر روز از حومه‌ها به مرکز شهر برای انجام امور خود سفر می‌کنند، سوار بر دوچرخه هستند. در حال حاضر، ۳۹۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه‌سواری در این شهر وجود دارد که از طراحی ویژه‌ای برای جذب مردم به این وسیله حمل و نقل سبز برخوردار هستند.

آمستردام، هلند

بازدید از مناطق مختلف و بسیار بی‌نظیر آمستردام تنها از طریق دوچرخه‌سواری لذت‌بخش است. امروزه بیش از ۸۰۰ هزار دوچرخه در سراسر شهر آمستردام وجود دارد که این یعنی تعداد دوچرخه‌ها از کل جمعیت شهر بیشتر است. دوچرخه‌ها سراسر شهر را اشغال کرده و هر لحظه افرادی به چشم می‌خورد که در حال رفتن به مدرسه، دانشگاه، محل کار و مراکز خرید هستند. گردشگران خارجی کلانشهر آمستردام می‌توانند از این دوچرخه‌ها برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر بهره‌مند شوند و همه چشم‌اندازهای بی‌نظیر مسیر حرکت خود را با دقت از نزدیک نظاره کنند.

پورتلند، ایالات متحده آمریکا

اگرچه شهرهای آمریکایی در زمینه کیفیت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و گرایش مردم به این وسیله سبز با مناطق شهری اروپا قابل مقایسه نیستند، با این حال، مقامات پورتلند تلاش کرده‌اند که شهر خود را به یکی از بهترین مناطق دوستدار دوچرخه‌سواری جهان تبدیل کنند. شهروندان پورتلند به طور رایگان نقشه‌های کاغذی از مسیرهای دوچرخه‌سواری سراسر شهر دریافت می‌کنند و از این طریق به اطلاعات مهم مربوط به مسیرهای امن و با بیشترین دسترسی به مکان‌های عمومی دست می‌یابند. علاوه بر این، شهر بزرگ پورتلند از سیستم‌های اجاره دوچرخه برخوردار است که این وسیله را با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه به طور امانت در اختیار ساکنان علاقمند شهر قرار می‌دهد.

مونترال، کانادا

مونترال بزرگ‌ترین شهر در استان کبک کانادا و همچنین از پرترددترین شهرهای آن به حساب می‌آید که بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن را، یعنی حدوداً دو برابر کپنهاگ، مسیرهای دوچرخه‌سواری فرا گرفته است. دوچرخه‌سواران در فصل بهار تردد خود را از مسیرهایی آغاز می‌کنند که در سراسر شهر به خوبی و با دقت تمام طراحی شده است و به توقف در ایستگاه‌های مختلف با فاصله کم، برای خوردن و نوشیدن می‌پردازند. علاوه بر این، هر ساله در زمان مشخصی، یک جشنواره بزرگ و باشکوه برگزار می‌شود که طی آن از دوچرخه‌سوارانی با سنین مختلف، در حین یک مسیر حرکت در اطراف شهر، به طور ویژه‌ای پذیرایی می‌شود.

توکیو، ژاپن

حدود ۱۴ درصد کل افراد در حال تردد، طی یک شبانه روز در پایتخت ژاپن را دوچرخه‌سواران تشکیل می‌دهد. اگرچه این عدد در مقابل ۵۰ درصد دوچرخه‌سواری در کپنهاگ، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، با این حال، توجه به تراکم جمعیت در کلانشهر توکیو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دوچرخه‌سواران اهل توکیو می‌توانند از امکانات ویژه‌ای نظیر محل مناسب برای پارک دوچرخه‌های خود و همچنین گردش‌های جمعی بهره ببرند که اغلب توسط مقامات شهری برگزار می‌شود. کشور ژاپن در ساخت باکیفیت‌ترین دوچرخه‌ها در سراسر جهان شهرت دارد و بسیاری از دوستداران دوچرخه‌سواری تلاش می‌کنند وسیله‌های سبز تردد خود را از بین برندهای ژاپنی انتخاب کنند.

کد خبر 477041

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری دوچرخه اشتراکی حمل و نقل شهر دوستدار دوچرخه کانادا شهرهای جهان مونترال آمستردام کپنهاگ دانمارک توکیو ژاپن پورتلند آمریکا هلند دوچرخه و آلودگی هوا آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوچرخه سواری دوچرخه سواران سراسر شهر دوچرخه ها ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم

 ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است.

به گزارش تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رستگاری بارسلونا در دقیقه ۹۷؛ ژاوی مچ بنیتس را خواباند رابرت لواندوفسکی با 49 گل زده به چهل و نهمین گلزن برتر تاریخ بارسلونا بدل شد

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت