Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد که علی رغم همه تلاش های صورت گرفته در حوزه مددکاری موفق عمل نکرده ایم.

مراسم رونمایی از پروتکل های جدید مددکاری اجتماعی در نظام سلامت، سند کسب و کار فرم های مددکاری اجتماعی و معرفی برترین ها به مناسبت روز ملی- جهانی مددکاری صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشکر از زحمات مددکاران اجتماعی به سختی های این کار اشاره و اظهار کرد: در ایران به آموزش های اجتماعی آن طور که باید توجه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم ترین نقیصه کشور را آموزش ناکافی دانست و گفت: از آنجایی که روند آموزش صحیح نیست، مشکلات متعددی به وجود می آید؛ فهم نسبت به مددکاری باید در همه رشته ها اعم از پزشکی وجود داشته باشد.

جان بابایی با تاکید بر اینکه متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته، در حوزه مددکاری موفق عمل نکرده ایم، بیان کرد: به عنوان مثال زمانی که از سلامت روان صحبت می شود در مرحله نخست افراد باید اختلالات سلامت روان را شناخته و سپس درباره سلامت روان با آنها صحبت شود؛ ابتدا باید فهم موضوع در افراد ایجاد شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامی ریشه ای در کشور انجام دهیم باید به همه گروه های پزشکی فهم شناخت مشکلات بیماران را آموزش دهیم، با تصمیم یک پزشک ممکن است سرنوشت انسانی تغییر کند.

وی با بیان اینکه تنها رایگان کردن هزینه های درمان مشکل آنها را رفع نمی کند، بیان کرد: باید از نظر روحی هم بیماران را آماده کرد. زمانی که پزشکان همه این مولفه ها را نشناسند به خوبی نمی توانند روند درمان را طی کنند.

جان بابایی تصریح کرد: مدل های بین المللی مختلفی از درمان در دنیا وجود دارد اما باید بتوانیم همه مدل ها را با توجه به فرهنگ کشور خودمان استفاده و ملی کنیم. باید به دنبال شناسایی بزرگترین مشکل مردم در کشور باشیم، گاهی اوقات بیماری اولویت دوم خانواده محسوب می شود و اگر مسئولان اولویت اول آنها که مسائل اقتصادی است را رفع نکنند، حاضر به درمان نمی شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در فرهنگ ما گاهی اوقات افراد حاضرند جان خود را از دست بدهند اما خانواده آنها از نظر مالی در مضیقه نباشند به همین جهت باید ساختاری را برای این افراد در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آموزش برای فهم صحیح دانش آموختگان نسبت به مسائل اجتماعی گفت: در ایران بیشتر از مسائل اجتماعی به موضوعات سیاسی پرداخته می شود، هرچند ایرادی ندارد اما باید عقب افتادگی موجود در فهم موضوعات اجتماعی را رفع کنیم.

جان بابایی ادامه داد: متاسفانه در شناخت مفاهیم قرآن دچار عقب افتادگی هستیم، ما در استفاده از منابع دینی خود هم جفا کرده ایم؛ از ظرفیت دینی که تا این اندازه بضاعت معنوی در بحث انفاق دارد، به خوبی استفاده نکرده ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دریایی از ثروت در کشور وجود دارد که مسئولان برای بهره مندی از آنها باید تنها موانع قانونی را رفع کنند، خاطرنشان کرد: باید موضوعات را سیاست گذاری و جهت دهی کنیم. استفاده از ظرفیت مردمی در بالارفتن فرهنگ جامعه هم بسیار موثر خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، همچنین در ادامه محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه امروزه همه می دانند که تنها راه مبارزه با شیوع کرونا یک مسیر اجتماعی است نه درمانی، عنوان کرد: نقش مددکاری اجتماعی در مبارزه با شیوع کرونا کلیدی و اساسی است که همه باید به این نقش اهمیت داده و از آن حمایت کنند.

وی در پایان بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان پشتیبان وزارت بهداشت که طی یک سال گذشته فشار مضاعفی را تحمل کرده است، آمادگی دارد برای توجه به همه شئون مددکاری در این وزارتخانه هم در حوزه پشتیبانی تخصصی و هم در حوزه مالی اقدامات لازم را انجام دهد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون درمان وزارت بهداشت جان بابایی نکرده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان