Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@22:41:05 GMT

آخرین وضعیت کالا‌های اساسی در گمرکات

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۰۹۸۲۹

معاون فنی و امور گمرکی ایران از وجود حدود یک میلیون و دویست هزار تن کالای اساسی بر روی ۳۷ فروند شناور در بنادر خبر داد و گفت: هنوز این کالا‌ها تخلیه نشده اند و یا در حال تخلیه در بنادر هستند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: مهرداد جمال ارونقی با اشاره به جدید‌ترین آمار کالا‌های اساسی موجود در گمرکات کشور، گفت:در حال حاضر ۱۶۴ هزار تن گندم، دو یک دهم میلیون تن ذرت، ۶۰۰ هزار تن سویا، سیصد و دو هزار تن جو، ۸۰ هزار تن برنج، ۹۰ هزار تن شکر، ۳۸۰ هزار تن روغن خام و ۳۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در گمرکات کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فنی و امور گمرکی ایران افزود: حدود یک میلیون و دویست هزار تن کالای اساسی بر روی ۳۷ فروند شناور در بنادر وجود دارد که این کالا‌ها هنوز تخلیه نشده اند و یا در حال تخلیه از بنادر هستند.

انتقال اسناد مالکیت از فروشنده به صاحب کالا فقط در صورت انتقال ارز

او گفت: در مورد کالا‌های اساسی که در بنادر و گمرکات دپو هستند دو حالت وجود دارد یا کالا‌هایی هستند که از بنادر تخلیه شده اند و یا بر روی شناور هستند. با توجه به اینکه عمده اقلام کالا‌های اساسی ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، زمانی که انتقال ارز انجام شود و فروشنده کالا برای خریدار یا صاحب کالا اسناد مالکیت ارائه دهد، کالا ترخیص می‌شود.

ارونقی تاکید کرد: اگر انتقال ارز با تاخیر انجام شود، اسناد مربوط به مالکیت کالا یا بارنامه‌ها در اختیار خریدار داخلی قرار نمی‌گیرد و کالا از گمرک ترخیص نمی‌شود در این صورت خریدار از نظر حقوقی به عنوان صاحب کالا شناخته نمی‌شود و صاحب کالا هنوز فروشنده خارجی است.

او ادامه داد:مابقی کالا‌های اساسی که در گمرکات وجود دارند با اعتبار خریدار داخلی خریداری شده اند، اسناد خرید و حمل این کالا‌ها در اختیار صاحب کالا بوده و به او اجازه داده می‌شود که کالای خود را به گمرک اظهار کند.

معاون فنی و امور گمرکی گفت: ۶۰ درصد کالا‌های اساسی اعتباری خریداری شده اند و به بنادر و گمرکات رسیده است و اسناد مالکیت در دست صاحب کالا است و اگر تشریفات گمرک را انجام دهد و مجوز‌های قانونی را اخذ کند می‌تواند کالا را از گمرک ترخیص کند. البته بعد از تایید منشا ارز به کالا اجاره ترخیص داده خواهد شد.

این مقام مسئول در گمرک افزود: اگر وارد کننده‌ای کالا‌ی خود را بدون تعیین و تکلیف ارز از گمرک خارج کند ملزم است که با نرخ مصوب کالای خود را به فروش برساند به همین دلیل صاحبان کالا به دلیل عدم اطمینان به سیستم، کالای خود را در گمرک نگه می‌دارند.

ارونقی گفت: وقتی تامین ارز انجام و کد رهگیری برای کالا صادر شود نسبت به ترخیص کالای خود اقدام می‌شود.

 بیشتر بخوانید: واردات ۱۱۰ تُنی جوهر خودکار به کشور در ۹ ماهه امسال!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گمرک اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گمرک کالا های اساسی صاحب کالا کالای خود هزار تن کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۰۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک