Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۲ هزار تومان، كاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق را جدی بگيريم، از رمز پول بانک مرکزی استقبال می‌کنیم، مصوبه مجلس باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اینترنت می‌شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۵ اسفند شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۲ هزار تومان

امروز (سه شنبه ۵ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۱۲ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۲۹ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه ۵ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۱۸۸ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۲۳۴ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۷۲۸ تومان، درهم امارات ۶۷۶۰ تومان، یوان چین ۳۸۱۰ تومان و لیر ترکیه ۳۴۸۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۴ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۸۴ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۳۴ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (دوشنبه ۴ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۲۵۳ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۳۰۴ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۹۲۸ تومان، درهم امارات ۶۸۱۶ تومان، یوان چین ۳۸۵۰ تومان و لیر ترکیه ۳۵۵۰ تومان بود.

 

تداوم هوای سرد در كشور/ كاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق را جدی بگيريم

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بر اساس پيش‌بينی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی كشور، سرمای هوا همچنان در يك هفته آينده تداوم خواهد داشت كه اين موضوع باعث افزايش مصرف گاز و برق در كشور می‌شود.

او ضمن درخواست از مشترکان در بخش‌های مختلف از جمله ادارات، خانگی و تجاری برای كاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی اظهار كرد: اين ميزان صرفه‌جويی، امكان تامين برق پايدار و مطمئن را برای همه افراد فراهم خواهد ساخت.

سخنگوی صنعت برق افزود: سردی هوا موجب افزايش مصرف گاز در كشور می‌شود كه همين موضوع، تامين سوخت نيروگاه‌ها را تحت تاثير قرار می‌دهد.

رجبی مشهدی با اشاره به همكاری صنعت برق و گاز براي تامين سوخت نيروگاه‌ها و جلوگيری از اختلال در تامين برق كشور، اظهار كرد: با اين حال كاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز می‌تواند، پايداری شبكه برق را افزايش و تامين برق و گاز ساير افراد را تسهيل كند.

او در خصوص راهكارهای كاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز نيز گفت: برای اين كار راه‌های ساده‌ای وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به خاموش كردن وسايل گرمايشی و روشنايی پس از اتمام كار ادارات و سازمان‌ها و بخش تجاری به‌خصوص در دو روز تعطيل آخر هفته و در بخش خانگی خاموش كردن حداقل يك لامپ روشنايی و استفاده از نور طبيعی روز، عدم باز نگه داشتن مستمر پنجره‌ها به صورت مداوم برای كاهش احتمال ابتلا به كرونا و كاهش سطح شعله بخاريی‌ها و تنظيم دمای وسايل گرمايشی و پوشيدن لباس گرم در منزل از مهم‌ترين و ساده‌ترين كارهایی است كه می‌تواند مصرف برق و گاز را تا ۱۰ درصد كاهش دهد.

 

ریزش ۳۲۵۲ واحدی شاخص کل بورس

امروز (سه شنبه 5 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3252 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 211 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 1156، شستا با 824، شبندر با 353، وپارس با 235، کگل با 205 و شپدیس با 116 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان، اميد - تامين سرمايه اميد، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابر این گزارش امروز (سه شنبه 5 اسفند) شاخص کل فرابورس با 16 واحد افت به ارتفاع 17 هزار و 237 واحد رسید. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، رافزا - رايان هم افزا، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، آريا - پليمر آريا ساسول، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس و دي - بانك دي در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

 

از رمز پول بانک مرکزی استقبال می‌کنیم

سپهر محمدی، رییس انجمن بلاکچین ایران با اشاره به بررسی مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی در این نهاد مالی، اظهار کرد: از اینکه بانک مرکزی شروع به بررسی وضعیت موجود رمز ارزها کرده استقبال می کنیم. هرچند دوسه سالی از این موضوع می گذرد و باید زودتر شاهد این اتفاق می بودیم، اما به هر حال طبیعتا بانک مرکزی هم باید با احتیاط عمل می کرد. 

 

وی تصریح کرد: مورد مهمی که باید به صورت شفاف در این باره مطرح شود تا جامعه دچار سوءتفاهم نشود این است که از واژه رمز ارز تعبیر اشتباهی می شود که باید اصلاح شود. واژه رمز ارز فقط ارز را مد نظر ندارد و در واقع آنچه در Cryptocurrency (رمز ارز) وجود دارد، currency یا همان ارز نیست، بلکه بسیاری از اینها سهام هستند. 

 

وی ادامه داد: اینکه بانک مرکزی تصور کند با ورود به موضوع رمزارزها، بر یکسری ارزها نظارت خواهد کرد اشتباه است و اینکه همه موضوع را در زمین بانک مرکزی تصور کنیم هم درست نیست. باید این هشدار را داد که مردم و مسئولان در این زمینه دچار اشتباه و سوءتفاهم نشوند.

 

رییس انجمن بلاکچین ایران تصریح کرد: به معنای دیگر، بسیاری از این Cryptocurrency ها Crypto Asset  یا رمزارزش هستند یعنی مواردی هستند که ارزش و بهایی دارند، اما لزوما ارز نیستند. در واقع این چیزی که مردم آن را رمز ارز خطاب می کنند، اساسا ارز نیست بلکه یک دارایی است که برخی از آنها ارز و پول است. 

 

مصوبه مجلس باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اینترنت می‌شود

«محمدجواد آذری جهرمی» در توییتر خود و در واکنش به مصوبه‌ای که قرار است در مجلس تصویب شود ابراز امیدواری کرد: امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند.

وزیر ارتباطات افزود: تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه موجب افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.

 

مالکان خودروها مراقب پیام‌های جعلی باشند

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: با توجه به ارسال پیام‌های نامعتبر به مالکان خودروهای شخصی، لازم است مالکان مراقب پیام‌های جعلی درباره کارت هوشمند سوخت و مقدار سهمیه باشند. در متن این اطلاعیه آمده است: «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع هم‌وطنان می‌رساند با توجه به ارسال پیام‌های نامعتبر به مالکان خودروهای شخصی درباره کارت شخصی هوشمند سوخت و مقدار سهمیه، ضمن اعلام جعلی بودن محتوای پیام‌های ارسالی، یادآور می‌شود راه‌های ارتباطی این شرکت برای اطلاع‌رسانی از سهمیه سوخت، پورتال اطلاع‌رسانی به آدرس www.niopdc.ir یا تماس با مرکز پاسخ‌گویی این شرکت به شماره ۰۹۶۲۷ است و هرگونه پیام و یا ایجاد ارتباط خارج از راه‌های ارتباطی مورد نظر، تتیید نمی‌شود.»

لازم است هموطنان در این باره هوشیاری کامل داشته باشند و از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و بانکی، ارسال پیامک و نیز پرداخت وجه به آدرس‌های نامعتبر و جعلی خودداری کنند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار کاهش ۱۰ درصدی مصرف سکه بهار آزادی طرح مصرف گاز و برق شاخص کل بورس بانک مرکزی برق و گاز رمز ارز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳