Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:55:12 GMT

اعطای القاب هنری به عکاس‌های ایرانی از سوی فیاپ

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۰۲۹۲

اعطای القاب هنری به عکاس‌های ایرانی از سوی فیاپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، به منظور قدردانی از شخصیت‌های برجسته عکاسی، فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) القاب یا درجه‌های هنری ویژه را به هنرمندان عکاس اعطا می‌کند که در دوره سال ۲۰۲۰ از ایران سیداحسان مرتضوی لقب EFIAP/b یا هنرمند ممتاز فیاپ (سطح برنز)، وحید بابایی، مهدی زابل عباسی، بابک مهرافشار و علی نجات بخش اصفهانی لقب EFIAP یا هنرمند ممتاز فیاپ را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زنده یاد محسن محمدخانی، حمید جمشیدیان، طالب حیدری، شهریار دبیری، سعید عبدالهی، مهدی کاظمی بومه، امین مداحیان، آلما منشی باغان، سید شهاب الدین منتظری، احمد محمدتقی شیرازی، فرزین ناظم زاده و امیرحسین هنرور لقب AFIAP یا هنرمند فیاپ را دریافت کردند.

لقب AFIAP یا «هنرمند فیاپ» اولین لقبی است که می‌توان دریافت کرد. این لقب به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که کیفیت‌ها و تکنیک‌های هنری و تولیدات هنری آنها از طریق شرکت در جشنواره‌های عکاسی بین المللی زیر نظر فیاپ توسط داوران بین المللی در کشورهای مختلف تأیید شده باشد. لقب EFIAP یا «هنرمند ممتاز فیاپ» نیز به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که غیر از داشتن تکنیک‌های ممتاز، تعداد مشخصی از عکس‌هایشان در تعداد زیادی جشنواره بین المللی زیر نظر فیاپ پذیرفته شده باشد. به منظور تقدیر از هنرمندان عکاسی که پس از دریافت لقب EFIAP فعالانه به شرکت در جشنواره‌های بین المللی زیر نظر فیاپ ادامه می‌دهند و به این وسیله با خلق آثار هنری جدید به ارتقا عکاسی کمک می‌کنند، فیاپ هفت سطح دیگر EFIAP را به وجود آورده است که EFIAP/b اولین سطح بعد از EFIAP است.

برای دریافت لقب AFIAP عکس‌های این نامزد باید در ۱۵ جشنواره بین المللی مختلف زیر نظر فیاپ در ۸ کشور مختلف پذیرفته شده باشد. این نامزد باید حداقل ۴۰ پذیرش با ۱۵ عکس مختلف در جشنواره‌های بین المللی زیر نظر فیاپ داشته باشد. حداقل ۵ عکس از این ۱۵ عکس، هرکدام باید حداقل در ۳ جشنواره مختلف پذیرفته شده باشند.

برای دریافت لقب EFIAP هنرمند می‌بایست دارای لقب AFIAP باشد و بر اساس تاریخ درج شده در دیپلم AFIAP، حداقل یک سال از زمان دریافت لقب AFIAP گذشته باشد. عکس‌های این کاندیدا باید حداقل در ۳۰ جشنواره بین المللی مختلف زیر نظر فیاپ، در ۲۰ کشور مختلف پذیرفته شده باشد. این کاندیدا باید حداقل ۲۵۰ پذیرش با ۵۰ عکس مختلف در جشنواره‌های بین المللی زیر نظر فیاپ داشته باشد. حداقل ۵ عکس از این ۵۰ عکس، هرکدام باید حداقل در ۳ جشنواره مختلف پذیرفته شده باشند. حداقل ۲ عکس از این ۵ عکس می‌بایست هرکدام برنده حداقل یک جایزه باشند. این ۲ جایزه می‌بایست با ۲ عکس مختلف در ۲ کشور مختلف و از ۲ جشنواره مختلف کسب شده باشند.

برای دریافت لقب EFIAP/b هنرمند می‌بایست دارای لقب EFIAP باشد و بر اساس تاریخ درج شده در دیپلم حداقل یک سال از زمان دریافت آن لقب گذشته باشد. پس از دریافت لقب EFIAP حداقل شرایط زیر را در جشنواره‌های بین المللی زیر نظر فیاپ کسب کرده باشد: حداقل ۲۰۰ پذیرش با حداقل ۵۰ عکس مختلف در ۵ کشور مختلف و دریافت حداقل ۴ جایزه در ۴ کشور مختلف با ۴ عکس مختلف.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» وابسته به «مؤسسه هنر خیام» است.

کد خبر 5154479

منبع: مهر

کلیدواژه: فیاپ یونسکو عکاسی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر فیلم کوتاه موسیقی ایرانی فیلم سینمایی کنسرت آنلاین جشنواره فیلم رضوی کنسرت اینترنتی حوزه هنری تئاتر ایران ویروس کرونا شبکه دو سیما موسیقی نواحی شبکه پنج سیما مختلف پذیرفته شده دریافت لقب EFIAP عکس مختلف کشور مختلف باید حداقل لقب AFIAP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالار‌های مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیاد‌های فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام نمایند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیاد‌های هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکستر‌های سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهاد‌های اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی