Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:24:42 GMT

کالاهای احتکار شده پس از کشف باید توزیع شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۰۴۳۵

کالاهای احتکار شده پس از کشف باید توزیع شود

به گزارش ایرنا ، ابوطالب جلالی سه شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: تشکیل بازارچه های کوچک به منظور توزیع این نوع از کالاها هم می تواند یکی از راهکارها باشد.

وی با بیان اینکه باید کالاهای مکشوفه در مقیاس بالا را در اختیار اداره صنعت، معدن و تجارت با توزیع پراکندگی جمعیتی قرار گیرد، اظهار داشت: کالاهایی با وزن های کمتر هم با تشخیص کارگروه ای که از تعزیرات، اداره صمت و فرمانداری تعیین شدند در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت شهر و روستاها توزیع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی تشدید نظارت و برخورد قاطع با متخلفان برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کاسبان را ضروری خواند و گفت: اتحادیه های اصناف هم باید به بازرسان اداره صمت و بسیجیان آموزش دیده بر نظارت بازار کمک کنند.

سرپرست فرمانداری شاهرود به مشکلات مردم برای تهیه کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: در صورت هرگونه کشف اجناس احتکار شده، با حضور نماینده تعزیرات حکومتی، اداره صمت و فرمانداری بلافاصله اجناس مکشوفه در محل تعیین تکلیف شده و توزیع شوند.      

به گفته وی، بخشداران هم باید با استفاده از ظرفیت های هر بخش نظارت کامل بر توزیع کالاهای اساسی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نظام توزیع سامانه هایی برای نظارت و کنترل بازار وجود دارد، تصریح کرد: سعی شود نظارت ها بیشتر به صورت نرم افزاری انجام شود در صورت به نتیجه نرسیدن در مرحله بعد نظارت ها به صورت فیزیکی انجام گردد.

سرپرست فرمانداری شاهرود بر برگزاری نشست های مستمر و منظم هفتگی ستاد تنظیم بازار تاکید نمود و ابراز داشت: برای موارد متوسط تخلف هم پلمب و نصب بنر در دستور کار قرار گیرد تا با برخورد جدی با متخلفان دغدغه های مردم هم کاهش یابد.

جلالی با بیان اینکه نظارت و برخورد با متخلفان موجبات اعتمادسازی مردم و کسبه را فراهم می کند، افزود: برخی با ایجاد تنش در بازار به دنبال اهداف دشمنان هستند تا نارضایتی و نا امیدی در بین مردم ایجاد کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه در تامین کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در شهرستان وجود ندارد، گفت: بیشترین مشکل بازار در شاهرود خودداری کسبه از توزیع کالاهای اساسی است.

امیر بشیری از کشف انبار احتکار ۲۰۳ تن شکر و ۲ تن روغن خبر داد و اظهار داشت: پس از انجام مراحل قانونی روغن های مکشوفه همان روز در محل کشف بین مردم توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان تخصیص کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار هر شهرستان در استان تعیین می شود، افزود: ورود کالاها به شهرستان با هماهنگی فرمانداری برای مباشران معتمد جهت توزیع در شهرستان ارسال می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود از توقیف محموله سه تنی شکر یک قنادی که در حال انتقال به یکی از شهرهای شمالی بود خبر داد و ابراز داشت: بیش از ۷۰ درصد از کارکنان این اداره در نظارت بر بازار فعال هستنند تا آرام سازی جو روانی کمبودهای حاکم بر بازار توزیع انجام پذیرد.

وی استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت بر بازار را پشتوانه بزرگی برای اداره صمت خواند و افزود: ایجاد شعبه های سیار در داخل بازار با مشارکت تعزیرات حکومتی برای کنترل بازار پیشنهاد می شود.

بشیری با بیان اینکه حضور کارشناسان تعزیرات در بازار تاثیر روانی به سزایی دارد، گفت: باید با همکاری و تلاش بیشتر دستگاه های نظارتی کاری انجام شود تا مردم احساس امنیت در حوزه اقتصادی کنند.

وی تعیین تکلیف سریع اجناس احتکاری مکشوفه را ضروری خواند و افزود: نباید این اجناس مدت زیادی برای تعیین تکلیف در انبارها بمانند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: باید توزیع کالاهای مشکوفه با حکم تعزیرات حکومتی و هماهنگی های لازم انجام گردد.

حسین سعدالدین با بیان اینکه در توزیع برخی از کالاهای احتکاری مکشوفه در چند روز گذشته هیچ هماهنگی با این اداره انجام نشده است، افزود: پس از گرفتن حکم از دادستانی و توقیف اجناس احتکاری باید در ادامه تعزیرات حکومتی پس از رسیدگی و تشکیل پرونده دستور توزیع را صادر کند.

سرهنگ محمد خوشقدم، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم گفت: بسیج اصناف و سازندگی آمادگی کامل برای همکاری بر کنترل بازار و توزیع کالاهای مکشوفه را دارند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف در طی یک ماه گذشته بین مغازه داران معتمد در محله های کم برخوردار کالاهای اساسی را توزیع کرده است.

شهرستان شاهرود  بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

شهر شاهرود ۱۵۰ هزار تن جمعیت و سه هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود اصناف سازمان تعزیرات حکومتی احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود اصناف وزارت صنعت معدن و تجارت شاهرود اصناف سازمان تعزیرات حکومتی احتکار اخبار کنکور تعزیرات حکومتی توزیع کالاهای کالاهای اساسی معدن و تجارت اداره صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار