Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه تبریز شهر جهانی فرش دستباف بر برندسازی و ارتقای وضعیت فروش و صادرات فرش تبریز تاکید کرد و گفت: ضروری است تمامی دستگاه‌های ذیربط در راستای بهبود وضعیت فعالان این حوزه و حفظ عنوان شهر جهانی فرش تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهانگیری  با اشاره به انتخاب تبریز در سال ۱۳۹۴ به عنوان پایتخت جهانی فرش از سوی شورای جهانی صنایع دستی افزود: باید توجه داشته باشیم که این عنوان، دائمی نیست و در صورت بی‌توجهی می‌توانیم آن را از دست بدهیم.

او گفت: برای اینکه بتوانیم عنوان پایتختی فرش را حفظ کنیم باید در راستای ارتقای وضعیت فعالان این حوزه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

جهانگیری افزود: ضروری است مراودات خود را با شورای جهانی صنایع دستی افزایش دهیم و گزارش اقدامات انجام گرفته در این حوزه به صورت فصلی و سالانه تهیه و مستندسازی شود.

او با اشاره به اینکه هنرمندان، طراحان و بهترین فروشگاه‌های فرش باید به صورت سالانه معرفی و تجلیل شوند،افزود: باید در طول سال رویداد‌های عمومی که برای مردم نیز جذاب باشد تعریف و برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به احداث موزه تخصصی فرش تبریز، گفت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل برخی مشکلات متوقف مانده و باید عملیات ساخت آن از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف پایتخت جهانی فرش جهانی فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور ۱۰۰ کارگر نمونه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: پارسال در حوزه تعاون ۳۰۰ کارگر بومی، پیمانکار و شرکت‌های مستقر در این شهرستان معرفی و بیش از ۱۰ شرکت تعاونی در نقاط مختلف ایجاد و راه اندازی شد.
حسن قائدی افزود: همچنین در حوزه مشاغل خانگی مبلغ سه میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به کارآفرینان بومی این شهرستان پرداخت کردیم.
فرماندار شهرستان مهر همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های موسوی نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، به زودی ایستگاه فشار افزایی گاز حوزه گازی وراوی با زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ جوان در این شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد.
حمزه محمدی گفت: شهرستان مهر به دلیل وجود صنایع نفت و گاز نرخ بیکاری کمتر از هفت درصد است که در میان شهرستان‌های فارس از جایگاه خوبی برخوردار است.
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۱۰۰ کارگر نمونه پالایشگاه ها، شرکت‌ها، و ۶ شهرداری شهرستان مهر تجلیل شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • استقلال باید در تبریز مانند یک قهرمان بازی کند