Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی با اشاره به نتایج خوب تولید واکسن در داخل کشورگفت: مسئولان از تولید واکسن در داخل کشور الگو بگیرند و اتکا به خارج از کشور را کاهش و بر تکیه بر توان داخلی تاکید کنند.

محمدحسین عباسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تولید واکسن در داخل و حمایت از آن گفت: در موضوع تولید واکسن مسیری را طی کردیم که این مسیر بسیار خوب بوده است و امیدواری ها به این مسیر و نتیجه آن برای تولید واکسن در کشور زیاد است و انشاءالله نتایج خوبی را به دست می آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان واکسن از این موضوع گلایه داشتند که اگر زودتر فضا برای آنها مهیا شده و پشتیبانی می شدند، می توانستند این مسیر را ۳ ماه زودتر آغاز کنند اما برخی اعتقاد داشتند این مسیر میسر نبود ، تولیدکنندگان واکسن نمعتقدند که می توانستند زودتر واکسن را تولید و در اختیار کشور قرار دهند.

 

وی ادامه داد: با توجه به مسیر طی شده موفقیت ها بسیار خوب است و کمبودی در موضوع واکسن سازی نداریم و امیدواریم نتایج لازم و خوب را از تست های بالینی به دست بیاوریم.

 

وی در مورد استفاده از واکسن داخلی یا خارجی گفت: رهبر انقلاب رهنمود سیاسی و علمی را در مورد عدم استفاده از واکسن خارجی ارایه کردند و تاکید بر عدم استفاده از واکسن کشورهایی چون آمریکا داشتند زیرا مشکلاتی که در پی استفاده از این واکسن ها در بسیاری از کشورها ایجاد شد، نشان داد که این واکسن ها قابل اعتماد نیستند و مسایل مختلفی پشت پرده شرکت های آمریکایی وجود دارد.

 

عباسی ادامه داد: اما در خلأ استفاده از واکسن های آمریکایی ما به استفاده از واکسن روسی و چینی و یا کوبا مراجعه کردیم که امیدواریم با مشکل خاصی مواجه نشویم و نتیجه بخش باشند. در این میان بسیاری از کشورهای تولیدکننده واکسن مانند آلمان نیز از واکسن های روسی استفاده می کنند.

 

عباسی ادامه داد: اگر خودباوری در سطح مسئولان در مورد تولیدات داخلی و تکیه بر توانمندی داخلی بیشتر شود، انشاءالله در آینده با اتکا به دانش و توان جوانان می توانیم نتایج بهتر و به موقع تر دریافت کنیم. امیدواریم موضوع خوداتکایی و اتکا به توان داخلی در میان مسئولان نهادینه شود و ابتدا با در نظر گرفتن این ویژگی وارد عمل شوند و انتظار خود را از سازمان های جهانی و اتکا به خارج از کشور کاهش دهند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن خوداتکایی تولید تولید واکسن در داخل استفاده از واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان