Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گروهی از رهبران معارض مصری تاکید کردند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقدمه تشکیل ائتلاف سیاسی نظامی به رهبری رژیم صهیونیستی است تا کشور‌های سازشکار عربی به جای مقابله با این رژیم، از آن دفاع کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، شماری از رهبران معارضان مصری در کنفرانس «متحدون ضد التطبیع» (علیه عادی سازی روابط متحد هستیم) شرکت کردند که طی دو روز با حضور حدود پانصد شخصیت از کشور‌های مختلف عربی برای مخالفت با عادی سازی روابط بین برخی کشور‌های عربی و رژیم اشغالگر و حمایت از هماهنگ سازی تلاش‌ها با فلسطینیان برای تحقق مسئله به حق آن‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدن الصباحی نامزد سابق ریاست جمهوری مصر نیز در این کنفرانس حضور داشت. از سوی دیگر، گروهی از رهبران معارض مصری، متفکران و اساتید دانشگاه با شرکت در این کنفرانس از تشکیل جنبش مقاومت در برابر صهیونیسم در مصر خبر دادند.
افرادی مانند عواطف عبدالرحمان استاد روزنامه نگاری دانشکده رسانه در دانشگاه قاهره، احمد الخمیسی ادیب مصری، امین اسکندر از رهبران ملی این کشور و محمد عبدالحکم دیاب نویسنده مصری عضو این جنبش هستند.
در بیانیه تأسیس این جنبش که در کنفرانس مطرح شد، آمده است: «منطقه عربی و مصر که در مرکز آن واقع شده است، با دوراهی و چالش‌های خطرناکی مواجه هستند که موجودیت و آینده آن‌ها را تهدید می‌کند. همان طور که طرح وارد کردن این کشور‌ها به تونل دردناک‌تر از پیمان کمپ دیوید، پیمان اسلو و.. از طریق طرح (به اصطلاح) معامله قرن و سپس عادی سازی روابط آغاز شد و این اقدامات به عنوان مقدماتی برای تشکیل ائتلاف سیاسی نظامی به رهبری رژیم صهیونیستی انجام می‌شود تا کشور‌های عربی (سازشکار) به جای مقابله با این رژیم، از آن دفاع کنند.»
این بیانیه افزود «این اوضاع دشوار و خطرناک ایجاب می‌کند همه افراد باوجدان ملی در مصر و دیگر کشور‌های عربی با این حمله استعماری که موجودیت ما را تهدید می‌کند، مقابله کنند. نباید در برابر یأسی که برای تثبیت آن تلاش می‌کنند، تسلیم شویم. آن‌ها سم پذیرفتن اشغالگری، تسلیم و بردگی را در ظرف‌های توهم رفاه به ما ارائه می‌کنند؛ آن هم در حالی که دروغین بودن این توهمات ثابت و نشانه‌های سم آن‌ها مشخص شده است. بحران‌ها در حال تشدید و تجاوزگری برای غارت مناطق و ثروت‌های بیشتری از کشور‌های ما در حال افزایش است. ما به جنگ و درگیری و از بین بردن وحدت با تکیه بر ادعا‌های نژادی، دینی یا مذهبی کشیده شدیم تا نابودی ما برای آن‌ها آسان شود.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رهبران معارض عادی سازی روابط کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات