Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلیان با بیان اینکه تا کنون ۶۲۹ هزار نفر از گروه‌های پرخطر زیر پوشش گام چهارم غربالگری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفتند، اظهار کرد: در قالب این طرح ۲۹ هزار و ۷۵۸ نفر نیاز به پیگیری داشتند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۸۴۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح شهید سردارحاج قاسم سلیمانی با راهبرد مدیریت و کنترل اپیدمی کووید – ۱۹ به شیوه محله و خانوار محور و مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت»، به اجرا در آمده است تصریح کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و.... از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: هدف اصلی طرح مسجد سنگر سلامت باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای ۳۵ نفر دیگر و مرگ یک نفر جلوگیری می‌شود که اقدام بسیار مؤثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

محسن ذاکریان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این طرح در حال اجرا است، طرح آمرین سلامت است که ما به نوعی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده‌اند، از ظرفیت امر به معروف استفاده کرده‌ایم و مردم بر اساس پروتکل‌های ابلاغی، امر به معروف سلامت، می‌شوند.

وی افزود: این طرح به صورت محله‌محور و با مرکزیت مساجد استان اجرا می‌شود که طبق تقسیم بندی جغرافیایی ۱۵۰ حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی عامل اجرای طرح مسجد سنگر سلامت شده‌اند، به صورتی که با تشکیل هسته‌هایی شامل امور مساجد خراسان رضوی، نمایندگان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در ۲۴۰۰ مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.

کد خبر 5154330

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح شهید سلیمانی مشهد طرح غربالگری ویروس کرونا کرمانشاه زلزله شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت اردبیل شهرستان کرج کرونای انگلیسی شهرکرد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب