Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:36:35 GMT

کشف ۵۱ دستگاه ماینر در شهرک‌های صنعتی آمل

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۱۴۰۰

کشف ۵۱ دستگاه ماینر در شهرک‌های صنعتی آمل

محمد فیاض از کشف ۵۱ دستگاه ماینر بیت کوین در شهرک‌های صنعتی شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ افزایش چند برابری قیمت بیت کوین که باعث شد برخی بخواهند ره صدساله را یک شبه بپیمایند، بیت کوینی که در سال 2019 روی 3800 دلار بود در سال 2020 به 7 هزار دلار رسید و در این کمتر از سه ماه اخیر به دو برابر رسید، باعث شد که به سمت استخراج ارز دیجیتال هجوم اورده شود و طبق شنیده ها همین مسئله باعث شده در همین چند ماه اخیر مصرف برق کشور افزایش چشم گیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید هر بیت کوین مصرفی معادل با یک خانه در 24 سال دارد، اما این همه دلیل منع استخراج بیت کوین در ایران نیست، بانک مرکزی بخاطر نگرانی های پولشویی، جرائم مالی و اختلال در نظام مالی کشور استفاده ارز دیجیتال را در معاملات منع کرد.

بعد از کشف چند دستگاه بیت کوین در مازندران، فیاض رئیس اداره برق آمل از کشف 6 دستگاه ماینر بیت کوین در روستای هلی کتی آمل خبر داد.

6 دستگاه بیت کوین توسط نیروهای اداره برق کشف شد، این فرد متخلف که از برق غیرقانونی استفاده می کرد با شناسایی نیروهای اداره برق به دستگاه قضایی معرفی و دستگیر شد.

با وجود که احتمال استفاده از ارز دیجیتال در این شهرستان و استان وجود دارد، دستگاه‌های باید نظارت بیشتری داشته باشند و شهروندان در صورت مشکوک شدن باید اطلاع رسانی کنند.

کارشناسان اقتصاد نوسانات شدید اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت ارز را از دلایل تمایل افراد به استخراج بیت کوین می دانند.

در آبان ماه 45 دستگاه ماینر بیت کوین در شهرک های صنعتی شهرستان آمل کشف شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه ماینر بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز