Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به خطر نوع جهش‌یافته موسوم به کرونای انگلیسی در برخی مناطق کشور گفت: تا این امروز هیچ‌گونه موردی از ابتلا به این گونه جهش‌یافته در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان نداشته‌ایم.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشاهده مواردی از این گونه جهش‌یافته امکان انتقال آن به هر کدام از مناطق مختلف کشور و از جمله استان سمنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تاکنون خوشبختانه موردی از این ابتلا در بیمارستان دانشگاه نداشتیم.

وی ضمن هشدار در خصوص افزایش موارد سرپایی افزود: تنها در 24 ساعت گذشته 91 مورد مبتلای جدید به صورت سرپایی در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده که این روند افزایشی، هشداردهنده است و انتظار می‌رود که عموم شهروندان در رعایت پروتکل‌ها جدیت بیشتری داشته باشند.

وی از بستری شدن هشت مبتلای جدید کووید19 در شهرشتان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش این دانشگاه طی 24ساعت اخیر خبر داد.

دکتر دانائی اضافه کرد: این مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ بستری شدند.

 وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 17 هزار و 378 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده‌اند.

 دبیر ستاد مقابله با کروناویروس استان سمنان تصریح کرد: از 4 الی 5 اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و 594 نفر رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: علاوه بر این 12هزار و 784 بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی در در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

 دکتر دانایی از ترخیص تعداد دیگری از موارد بستری خبر داد و گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و 850 نفر رسید.

وی بر لزوم توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، پرهیز از دورهمی‌ها و اجتماعات و...همچنان ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان سمنان استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیماری کرونا شیوع بیماری جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد