Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@08:20:27 GMT

از ماهی قرمز نترسید اما مراقب باشید!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۱۷۱۱

اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد با وجود این که ماهی قرمز عامل انتقال ویروس کرونا نیست، اما باید در خرید و نگهداری از آن مراقب بود. خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیز، با توجه به شیوع و پراکنش ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود که در خرید و نگهداری ماهی قرمز به نکات ذیل توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نخست اینکه ویروس کرونای عامل بیماری کووید ۱۹ در ماهیان بیمار زا نبوده و توصیه‌های بهداشتی صرفاً به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است. در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب اقدام شود.   توصیه‌های بهداشتی در خرید ماهی قرمز ۱- ماهی قرمز از مراکز عرضه مجاز تهیه شود و از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گرد‌ها اکیداً خودداری شود.   ۲- مراکز عرضه مجاز شامل واحد‌های صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره دامپزشکی می‌باشند.   ۳- در هنگام خرید، از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب حمل خودداری شود.   ۴- حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی از منزل استفاده شود.   ۵- از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.   توصیه‌های بهداشتی نگهداری ماهی قرمز ۱- پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام نموده و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند. ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه زباله سربسته قرار گیرد. آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه شود و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری شود.   ۲- با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده، حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید، ظرف نگهداری ماهی آماده شود.   ۳- در صورت استفاده از آب شهری، باید قبل از استفاده ماهی چند ساعت در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.   ۴- ظرف نگهداری ماهی یک ظرف با دهانه باز (دهان گشاد) جهت تبادل اکسیژن با محیط باشد.   ۵- میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر می‌باشد.   ۶- بهترین دمای نگهداری ماهی ۲۲-۲۶ درجه سانتی گرد می‌باشد.   ۷- غذای ماهی قرمز از فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی تهیه شود. ۸- به منظور تعویض آب هربار ۲۵ درصد کل آب تعویض شود واز تعویض یکباره آب خودداری شود.   ۹- در هنگام تعویض آب و... نیازی به دستکاری ماهی نمی‌باشد، اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی از دستکش استفاده شود.   ۱۰- به منظور ضد عفونی ظروف نگهداری ماهی، می‌توان از نمک به میزان ۳ درصد و سایر ضدعفونی کننده‌ها مانند پرمنگات پتاسیم،  پرکلرین و یا بتادین استفاده کرد.   ۱۱- در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و یا نهر‌ها رها نکرده و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رها سازی شود. بیشتر بخوانید: روند شیوع کرونا در ۱۰ روز اخیر انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: ماهی کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماهی کرونا نگهداری ماهی خودداری شود ماهی قرمز تعویض آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان جاشنین یحیی گل‌محمدی از علمکرد این مربی برزیلی رضایت دارد و رضا درویش مدیرعامل باشگاه، به دنبال تمدید قرارداد این مربی بوده و مذاکرات خود را با اوسمار آغاز کرده است.

این در شرایطی‌ست که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ، قرارداد چند بازیکن پرسپولیس که مهره‌های کلیدی این تیم نیز محسوب می‌شوند، به اتمام خواهد رسید. تمدید قرارداد با این بازیکنان یکی از مهم‌ترین و چالش‌های مدیریت باشگاه خواهد بود که تبدیل به دغدغه هواداران در این روز‌ها نیز شده است.

یکی از ۱۱ بازیکنی که قرارداد وی در پایان فصل به اتمام خواهد رسید، سعید صادقی وینگر این تیم است. صادقی در تابستان سال ۱۴۰۱ بعد از درخشش در لیگ بیست و یکم با حواشی فراوان به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست و سال گذشته نیز قرارداد خود را با قرمز‌ها تمدید کرد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس علاقه‌ای به این بازیکن ندارد و او در لیست تمدیدی‌ها اوسمار قرار ندارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد در پایان فصل صادقی بعد از ۲ سال حضور در پرسپولیس از جمع قرمز‌ها جدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید