Web Analytics Made Easy - Statcounter

4 مرد و یک زن که در پرونده های جداگانه دست به قتل زده بودند در یک قدمی چوبه دار بودند که با حمایت 3 سلبریتی معروف از اعدام نجات پیدا کردند.

قتل در درگیری با دوستان

به گزارش گروه حوادث رکنا، مهدی، جوان اصفهانی، در تیرماه سال ۹۷ در محل کارش در یک آپاراتی در درگیری با 3 نفر از دوستانش باعث مرگ یکی از آنها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیای دم مقتول با وساطت خادمین امام رضا (ع) اعلام کردند با دریافت دیه یک شخص مسلمان از اجرای حکم قصاص گذشت می‌کنند. با گزارش ما و یاری مخاطبان و هم‌وطنان نیکوکار، دیه درخواستی اولیای دم تأمین و این جوان اصفهانی از چوبه دار رهایی یافت.

بخشش اعدامی با حمایت محسن چاوشی

گزارش درخواست کمک این جوان تهرانی به‌دلیل حادبودن پرونده‌اش و حساسیت اولیای دم با نام مستعار «محسن» منتشر شد. در تأمین مبلغ دیه درخواستی اولیای دم این پرونده، کمپین محسن چاوشی و گروه یاران نجات هریک ۷۵ میلیون و در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان کمک کردند. در نهایت این متهم به نام کرامت که در یک درگیری باعث مرگ دوست خود شده بود نیز از اعدام نجات پیدا کرد و این پرونده با تلاش و پیگیری‌های افسون علیمرادیان، سخنگوی گروه یاران نجات، منجر به رضایت اولیای دم مقتول شد.

ثبت رکورد جدید تأمین دیه

در حالی‌که دو روز تا مهلت اعطایی اولیای دم «خالد»، جوان محکوم به قصاص کرمانشاهی، مانده بود، در نخستین ساعات اداری یکشنبه ۲۶ بهمن هنوز مبلغ ۲۰ میلیون تومان تأمین نشده بود که محسن چاوشی با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود ناگهان تلاش برای آزادی این جوان کرمانشاهی را آغاز کرد. پس از آنکه چاوشی درخواست کمک خانواده خالد را در صفحه اینستاگرام خود انتشار داد، مهتاب کرامتی، بازیگر نیکوکار سینما و تلویزیون که در سال‌های گذشته با اقدامات انسان‌ دوستانه خود چند بار باعث نجات جان محکومان به قصاص شده بود نیز پست چاوشی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به روند نجات خالد سرعت بخشید.

سپس در پایان، رضا صادقی دیگر خواننده کشور نیز حرکت چاوشی و کرامتی را در صفحه اینستاگرام خود ادامه داد و او هم به روند نجات خالد سرعت بیشتری بخشید. همکاری این 3 هنرمند نوع‌دوست فعال در اینستاگرام با فالوئرهای میلیونی، رکوردی منحصربه‌فرد در اندک‌زمان ممکن به جای گذاشت، به‌نحوی‌که مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان در ۲۰ دقیقه برای نجات جوان کرمانشاهی تأمین شد.

بخشش زن اعدامی در رشت

در آبان‌ماه ۹۶ زن و شوهر رشتی در حال صرف ناهار با هم درگیری لفظی پیدا کردند. پس از بالاگرفتن این درگیری‌ها زن ناگهان کنترل اعصاب خود را از دست داد و با ضربه کارد میوه‌خوری که روی سفره قرار داشت قفسه سینه همسرش را شکافت تا اختلافات زناشویی این بار در رشت حادثه‌آفرین شود. این زن محکوم به قصاص نیز با تلاش بزرگان فامیل و هیئت‌های صلح و سازش می‌توانست پس از پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به اولیای دم از اجرای حکم قصاص نجات پیدا ‌کند، اما با تلاش خانواده‌اش ۵۰۰ میلیون تومان جمع شد و آنها در تأمین ۱۰۰ میلیون تومان پایانی ناتوان بودند. این مبلغ را نیز چاوشی با یک پست اینستاگرامی تأمین و این زن نیز از اجرای حکم قصاص نجات پیدا کرد.

بخشش جوان یاسوجی در یک قدمی چوبه دار

در آخرین پرونده بهمن‌ماه یک جوان ۱۹ ساله یاسوجی به نام «علی» که 7 سال پیش در جریان یک درگیری باعث مرگ یک مرد جوان شد، نجات یافت. اولیای دم مقتول به هیچ عنوان قصد نداشتند این جوان را ببخشند اما سرانجام با ابراز ندامت‌های پی‌درپی علی و همچنین با وساطت هیئت‌های صلح و سازش شهرستان یاسوج، اولیای دم مقتول اعلام کردند به شرط دریافت مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر خواهند کرد. با تلاش خانواده علی، ۷۰۰ میلیون تومان از دیه درخواستی اولیای دم تأمین شد و این خانواده نیز در تأمین ۱۰۰ میلیون تومان پایانی ناتوان شده بودند. در آخرین روز بهمن‌ این جوان یاسوجی نیز با حمایت محسن چاوشی دیه درخواستی اولیای دم را پرداخت کرد و او نیز به جمع نجات‌یافتگان روزهای پایانی بهمن‌ پیوست.

گزارش‌های آزادی این نجات‌یافتگان نیز پس از آزادی از زندان به اطلاع هم‌وطنان نیکوکار خواهد رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل اعدام مقتول محسن چاوشی اعدام زندان اخبار حوادث اعدام نجات چوبه دار ماه اولیای دم محسن چاوشی محکوم به قصاص سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا قتل بازیگر سینما و تلویزیون عکس فیلم کودک آزاری قیمت بورس کرونای انگلیسی سرقت صفحه اینستاگرام خود اجرای حکم قصاص اولیای دم مقتول میلیون تومان محسن چاوشی نجات پیدا چوبه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای «مثلث برمودا»

ایتنا - یک منطقه دریایی در اقیانوس اطلس شمالی که بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا قرار دارد، در اواسط قرن بیستم پس از انتشار مقالاتی که از ناپدید شدن مرموز قایق‌ها و هواپیماها در آنجا حکایت داشتند، جایگاهی افسانه‌ای پیدا کرد.
یکی از مشهورترین حوادث در سال ۱۹۴۵ میلادی روی داده بود؛ یعنی زمانی که گروهی متشکل از پنج بمب‌افکن نیروی دریایی ایالات متحده در یک ماموریت آموزشی در این منطقه ناپدید شد.

پس از آن برای دهه‌ها، دلیل غرق شدن هر کشتی و سقوط هر هواپیمایی در این منطقه، نیروهای مخرب مثلث برمودا دانسته شد. تا اینکه در سال ۱۹۷۵ میلادی یک نویسنده آمریکایی به نام «لری کوشه» کتابی را منتشر کرد و در آن توضیح داد که گزارش‌های مربوط به مثلث برمودا، نادرست و اغراق‌آمیز یا تأیید نشده هستند. 

او همچنین نوشت تعداد حوادث دریایی که در این منطقه از اقیانوس اطلس روی می‌دهد، نسبت حوادث روی داده در دیگر بخش‌های اقیانوس، خیلی بیشتر نیست.

با این وجود، استناد به دلایل طبیعی و ماوراء طبیعی برای شرح حوادث این منطقه همچنان برای سال‌ها ادامه یافت. در برخی از استدلال‌ها سراغ اتلانتیس رفتند و نیروی باقی مانده‌های این جزیره افسانه‌ای را در وقوع این حوادث مقصر دانستند و در برخی دیگر ادعا کردند که در این مثلث، نوعی پدیده فضا‌-زمان حاکم است و اجسام را به درون یک جهان موازی می‌مکد.

یکی از عجیب‌ترین توضیح‌های طبیعی درباره این منطقه نیز این بوده که حباب‌های متان آزاد شده از بستر دریا، کشتی‌ها را واژگون می‌کند. با این حال، در جریان مطالعات سازمان زمین شناسی ایالات متحده، هیچ نشانی از انتشار قابل توجه متان در ۱۵ هزار سال گذشته در این منطقه یافت نشد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل سقوط هواپیماها و واژگونی کشتی‌ها در گذشته در این منطقه، وقوع طوفان‌های زیاد بوده است؛ آنهم در دورانی که هنوز خلبانان و کاپیتان‌های کشتی‌ها ابزارهای دقیقی برای پیش‌بینی آب و هوای بد نداشتند.

 

نتایج یک مطالعه جدید نیز نشان داد طوفان‌های همگرایی که در این منطقه روی می‌دهد، گاه امواج سرکشی به ارتفاع ۳۰ متر ایجاد می‌کند که می‌تواند حتی شناورهای بزرگ را غرق کند.

شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی نیز تأیید کرد که چنین امواجی پتانسیل غرق شدن کشتی‌ها را دارند، با این وجود هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها واقعاً در مثلث برمودا روی می‌دهند.

برخی ادعا می‌کنند که ناهنجاری‌های مغناطیسی باعث می‌شده که در گذشته ملوانان و خلبانانی که با قطب‌نما حرکت می‌کردند، از مسیر خارج شوند.

اگرچه تا کنون چنین ناهنجاری‌هایی شناسایی نشده، اما گمان می‌رود در اوایل قرن بیستم، شمال جغرافیایی واقعی و شمال مغناطیسی در مثلث برمودا همسو شدند که می‌توانسته منجر به خطاهای ناوبری شود.

گارد ساحلی ایالات متحده نیز هیچ خطر خاصی را در مثلث برمودا شناسایی نکرده است. همچنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ میلادی که خطرناک‌ترین آب‌ها برای کشتیرانی را فهرست کرده بود، این منطقه را در فهرست خود قرار نداده است.

آمارها نیز نشان می‌دهد که با وجود حجم بالای ترافیک هوایی و دریایی همچنین طوفان‌های مکرر، از مثلث برمودا تعداد غیرعادی از تصادف و خرابی‌ گزارش نشده است.

شاید دلیل واقعی جلب شدن توجه‌ها به این منطقه، این باشد که مردم بطور طبیعی به سمت رمز و راز کشیده می‌شوند و به همین دلیل گزارش‌ها از ناپدید شدن‌ها، توجهات زیادی را به خود جلب می‌کرده است.

از قدرت این باورهای اسرارآمیز در سال‌های اخیر کاسته شده است؛ شاید به این دلیل که فناوری‌های مدرن به ما اجازه می‌دهد ترافیک‌های هوایی و دریایی را با دقت بیشتری ردیابی کنیم.

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • معمای «مثلث برمودا»