Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پژوهشگر فلسطینی با ابداع شیوه‌ای جدید توانست نیترات موجود در آب را به صورت ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی از بین ببرد و آب را برای مصارف آشامیدنی تصفیه کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العهد لبنان، صلاح الصادی پژوهشگر فلسطینی به رغم مشکلات پیش روی تحقیقات علمی در منطقه محاصره شده نوار غزه، موفق شد جایزه ممتاز فناوری تصفیه آب را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که از اعضای دانشگاه غزه است توانست جایزه فردی را که سازمان جامعه علمی عربی برای اولین بار به منظور تشویق پژوهشگران در کشور‌های عربی راه‌اندازی کرده است از آن خود کند. طرح وی که اجرای آن دو سال و نیم به طول انجامید درباره حل مشکل آب در نوار غزه است. وی گفت: هدف از این طرح تصفیه آب و از بین بردن نیترات آن با استفاده از فناوری‌های دوست محیط زیست و از طریق استفاده از بذر‌های گیاهان مشخص است. این شیوه به صورت ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود و با استفاده از آن می‌توان آب را به میزان 95 درصد از آلودگی نیترات پاکسازی کرد.
وی با اشاره به مشکلات مردم نوار غزه برای دستیابی به آب آشامیدنی سالم افزود به سبب تغییرات آب و هوایی و افزایش جمعیت و آلودگی آبها، مشکل آب در نوار غزه روز به روز بدتر می‌شود به همین سبب به فکر پیدا کردن راهی برای حل این مشکل افتادم. وی می‌افزاید: بین افزایش میزان نیترات آب و بیماری‌های قلبی و ابتلا به سرطان رابطه‌ای تنگاتنگ وجود دارد به همین سبب به دنبال پیدا کردن شیوه‌های ارگانیک برای پاکسازی آب از نیترات بدون استفاده از مواد شیمیایی و با صرف کمترین هزینه و زمان بودم که عملا فایده و صرفه اقتصادی داشته باشد و در نهایت هم به هدف رسیدم.
وی تاکید کرد امکان اجرای عملی این طرح به سادگی امکان پذیر است و نه تنها در فلسطین بلکه در همه مناطق جهان امکان اجرای آن وجود دارد، ولی به کسی نیاز است که به توسعه این طرح کمک و از آن حمایت مادی کند.وی درباره مشکلات پیش رو گفت: باید نمونه‌هایی را به موسسه ملی تحقیقات مصر و ترکیه ارسال می‌کردم که نتوانستم و علاوه بر این افزایش هزینه مواد مورد نیاز برای آزمایش‌ها و کمبود امکانات نیز مانعی در برابر اجرای سریع و مناسب طرح بود. وی تاکید کرد علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات سیاسی زیادی نیز به سبب محدودیت‌های اعمال شده در گذرگاه‌ها و مرز‌ها برای سفر به خارج در برابر تحقیقات علمی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پژوهشگر فلسطینی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود