Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح و بهره برداری از زمین‌های تنیس خاکی و ۱۰ زمین چمن مصنوعی منطقه ۱۹ شهرداری تهران، طی آیینی با حضور رئیس کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر تهران، معاون امور مناطق شهرداری تهران، رئیس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ و شورایاران و چند تن از چهره‌های به نام و پیشکسوت عرصه فوتبال کشور همچون خداداد عزیزی، رضا شاهرودی، بهنام ابوالقاسم پور، آرش برهانی، حمید جاسمیان و مهدی امیر آبادی در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم حجت نظری، عضو و رئیس کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از افتتاح ۵ زمین تنیس خاکی و ۱۰ زمین چمن مصنوعی در این منطقه، این اقدام را گامی مهم برای تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران دانست و افزود: با افتتاح این زمین‌ها توانستیم امکان بهره برداری از این ورزش را که در باور عمومی به عنوان ورزشی لوکس و دست نیافتنی است، برای شهروندان پایتخت نیز محقق کنیم.

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی و دسترسی مردم مناطق دیگر به بوستان ولایت برای استفاده از این زمین ها، از توسعه زمین‌های تنیس خاکی در سایر مناطق و پهنه بندی شهر تهران برای ایجاد آن خبر داد و گفت: در همین راستا تلاش می‌کنیم تا این زمین‌ها را در ۵ پهنه در شهر تهران احداث کنیم.

در این مراسم مصطفی سلیمی، معاون امور مناطق شهرداری تهران با تشکر از فعالیت‌های اجرایی در راستای تغییر وضعیت و توسعه این منطقه بیان کرد: توسعه فضا‌های ورزشی در منطقه ۱۹، احداث معابر، خیابان‌ها و پل‌های جدید، و تغییر نمای شهری منطقه گویای اقدامات مثبت انجام شده در این منطقه محسوب می‌شود.

وی احداث زمین‌های تنیس خاکی و چمن‌های مصنوعی را فرصتی خوب برای ورزش شهروندان این منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد گام‌های توسعه‌ای در این منطقه تداوم داشته باشند.

در ادامه این مراسم داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس نیز ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۱۹ در ایجاد زمین‌های تنیس خاکی بوستان ولایت، ساخت آن‌ها را اقدامی مثبت در راستای توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و شعف در این منطقه دانست.

او افزود: فدراسیون تنیس متعهد خواهد بود که این منطقه را به عنوان یکی از پایگاه‌های قهرمانی خود بشناسد؛ چرا که طی آمایش سرزمینی در حوزه ورزشکاران، قهرمانان ما متعلق به جنوبی‌ترین مناطق شهر تهران هستند.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که شهرداری تهران را به عنوان بزرگترین زنجیره ورزشی کشور دانست که با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ فضای ورزشی در شهر تهران، نزدیک به ۳ میلیون نفر مخاطب مستقیم در مجموعه‌های ورزشی خود دارد.

او در خصوص امکانات ورزشی منطقه ۱۹ نیز گفت: این منطقه مجهز به ۳۶ مجموعه ورزشی و ۱۱ زمین چمن است که امروز نیز ۱۰ زمین چمن مصنوعی دیگر و ۵ رکورت تنیس به این مجموعه اضافه شده اند.

او با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی با ۵۱ فدراسیون ورزشی برای امضای تفاهم نامه ادامه داد: با برداشتن مرز‌ها در حوزه ورزش، دیگر هیچ فردی به صورت جزیره‌ای کار نمی‌کند و در همین راستا نیز شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر پای کار ورزش ایستاده و از اقدامات خوب ورزشی حمایت می‌کنند؛ چرا که خروجی همه این اتفاقات اهتزاز پرچم و سربلندی کشور ایران است.

محسنی به وجود ۴۰ هکتار فضای ورزشی در ضلع جنوبی بوستان ولایت اشاره و ابراز امیدواری کرد که این فضا در آینده به یکی از بزرگترین دهکده‌های ورزشی شهر تهران به منظور ایجاد فضایی مفرح برای خانواده‌ها تبدیل شود.

در این آیین علی توکلی، شهردار منطقه، احداث زمین‌های تنیس خاکی در جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران را نقدی بر این شعار که ورزش تنیس مختص شمال تهران است، دانست و بیان کرد: این ۵ قطعه زمین تنیس خاکی به زودی به عنوان مدرسه تنیس جنوب شهر تهران فعالیت خواهد کرد تا با کمک فدراسیون تنیس، شاهد توسعه این ورزش در جنوب پایتخت نیز باشیم.

به گفته توکلی با توجه به فرسودگی زمین‌های چمن منطقه و درخواست شهروندان و شورایاران برای بازسازی آن ها، درحال حاضر ۱۰ قطعه زمین چمن مصنوعی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع با اختصاص حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه، آماده بهره برداری شده اند. ضمن این که عملیات بازسازی ۲ زمین چمن دیگر نیز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

واکنش سخنگوی باشگاه استقلال به شایعه برکناری خود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنیس خاکی شهرداری تهران ورزش زمین های تنیس خاکی زمین چمن مصنوعی فدراسیون تنیس شهرداری تهران شهر تهران منطقه ۱۹ زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب