Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امسال برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و رونق در کسب و کار واحدهای صنفی دارای پروانه کسب جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی، جایگزین نمایشگاه‌های فروش بهاره شد، اظهار کرد: در این طرح بر عرضه کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تاکید شده و تمرکز بر روی عرضه اقلامی است که بیشترین نیاز شب عید خانواده ها را شامل می‌شوند، از جمله گروه‌های صنفی پوشاک، کیف و کفش و همینطور در بخش مواد غذایی مانند آجیل، میوه و شیرینی تمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر تاکید بر اجرای پروتکل‌های اعلام شده و ممانعت از تجمع مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با ایجاد فرصت برای عرضه محصولات و کالاهای ایرانی از تولید داخل و واحد های صنفی رسمی دارای پروانه کسب حمایت می‌کند، درباره زمان برگزاری آن گفت: مجوز برگزاری فروش فوق‌العاده به همه اتحادیه بخشنامه شده و برخی واحدهای صنفی هم شروع کردند، اما برخی منتظر هستند به شب عید نزدیک‌تر شویم.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، در کنار سایر بخش‌های جشنواره، کمیته نظارت و بازرسی برای آن تعریف شده تا با رصد و نظارت دقیق بر عملکرد و نحوه اجرای فروش، نه تنها از نظر قیمت، که کیفیت کالا و خدمات ارائه شده توسط واحدهای صنفی به گونه‌ای باشد تا کمترین مشکل و بیشترین رضایت را برای مشتریان به همراه داشته باشد. بنابراین واحدهای صنفی مکلف به ارائه کالا و خدمت با کیفیت و با قیمت مورد تایید اتحادیه مربوطه هستند و برای تامین رضایت طیف بیشتری از جامعه، تنوع در کالاهای ارائه شده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین واحدهای بازرسی مکلف شدند تا پایان اجرای این طرح، در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی کنند و در صورت نیاز از ظرفیت نیروی بسیج اتحادیه ها به عنوان بازرس استفاده خواهد شد.  

نوده فراهانی در ادامه با بیان اینکه در این جشنواره تاکید بر عرضه کالای تولید داخل است،  کالاها باید با برچسب قیمت در معرض دید خریداران قرار گیرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است، تصریح کرد: در مورد قیمت، با توجه به وضعیت معیشتی مردم سعی می‌شود به گونه‌ای عمل شود که کالا با کمترین سود ممکن عرضه شود و البته مردم هم نباید انتظار تخفیفات غیر واقعی داشته باشند.  

وی در پاسخ به اینکه آیا واحدهای صنفی مجاز به برگزاری حراج هستند؟ گفت: برگزاری حراج فصلی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت مجاز است. البته واحدهای صنفی باید قبل از برگزاری حراج از اتحادیه مجوز دریافت کنند.

طبق اعلام اتاق اصناف ایران امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره فروش ویژه نوروزی جایگزین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم می‌شود که در آن تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند.

پربیننده ترین اولین واکنش به ماجرای حدادعادل و دست‌بوسی فرح +عکس خرید خدمت سربازی شرط جدید برای بازنشستگی! خبر خوب واعظی برای بورس تهران قیمت گوشی سامسونگ/ ۳اسفند۹۹ قیمت دلار ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فروش فوق العاده نوروزی برجام واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک

به گزارش «تابناک»، بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.  

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.  

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

دیگر خبرها

  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم