Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@01:34:35 GMT

انفجار در موگادیشو و زخمی شدن ۲ پلیس سومالی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۲۶۸۴

انفجار در موگادیشو و زخمی شدن ۲ پلیس سومالی

انفجار بمب در مقر پلیس سومالی در پایتخت این کشور به زخمی شدن دو پلیس انجامید.

 به نقل از آناتولی، این انفجار صبح امروز در حین انجام عملیات پلیس سومالی در خنثی کردن حمله انتحاری در موگادیشو به وقوع پیوست.

پلیس سومالی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای امنیتی موفق به خنثی شدن حمله انتحاری به مقر پلیس در محله حمروین در شرق موگادیشو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی نیز گفته که عامل انتحاری به دنبال پیدا کردن مکان پرجمعیت برای منفجر کردن خود بود که نیروهای پلیس پس از دریافت اطلاعاتی در این خصوص، وی را تحت تعقیب قرار دادند.

وی افزود: عامل انتحاری در حال فرار از دست پلیس بود که بمبی را در ورودی مرکز پلیس حمروین انداخت و به زخمی شدن دو نیرو منجر شد.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است؛ اما پلیس سومالی گروه تروریستی «الشباب» را مظنون به دست داشتن در این حادثه می‌داند.

الشباب یک گروه شبه‌نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

تعداد عناصر الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ بود.این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

یکشنبه گذشته رئیس ستاد نیروهای مسلح سومالی از کشته شدن ۵۲ نفر از شبه نظامیان «الشباب» از جمله دو فرمانده این گروه بدست نیروهای ارتش این کشور خبر داد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه

 

به گزارش تابناک، مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

 
این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیروهای زمینی بدل شده‌اند.

کاربرد این نوع تسلیحات به‌خصوص در جریان جنگ اوکراین و توانایی آنها برای هدف قرار دادن انواع ادوات زرهی،‌ تجمع نیروها و حتی تسلیحات پشتیبانی آتش مانند توپخانه‌ها و سامانه‌های پدافندی بیش از پیش نمایان شد و لنست یکی از بهترین پهپادهای انتحاری بکارگیری شده توسط ارتش روسیه در این جنگ بوده است.

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات