Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: به دلیل پایگاه رای مناسب ظریف و بیشتر بودن احتمال تایید صلاحیت او نسبت به کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان، نام وی بیشتر مطرح شده است.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، هر چه به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیک تر می شویم، حال و هوا و فضای انتخاباتی بیشتری بر کارزار سیاسی کشور حاکم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن به انتخابات اصلاح طلبان بر کاندیداتوری ظریف اصرار بیشتری دارند. این در حالیست که ظریف بارها اعلام کرده است که برنامه ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
اما حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در آخرین اظهاراتش می گوید: به نظر من انتخاب اول جبهه اصلاح‌طلبان آقای ظریف خواهد بود، اصلاح طلبان او را یک دیپلمات اصلاح طلب می دانند.
به هر حال برداشت اصلاح طلبان این است که آقای ظریف یک دیپلمات اصلاح طلب است.

این در حالیست که اصلاح‌طلبانی نظیر زیباکلام پیشتر تصریح کرده بودند که ظریف مطلقا به میدان نمی‌آید و به‌زعم او، اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند بگویند ظریف نامزد ماست زیرا او هیچ‌وقت اصلاح‌‌‌طلب نبوده است.
علی صوفی، عضو کنونی جبهه اصلاح‌طلبان ایران نیز در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت اصلاح‌طلبان از آقایان ظریف یا لاریجانی، به کلی منتفی است، تاکید کرد: قطعا منتفی است. اصلاح‌طلبان بنا ندارند از کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت کنند. این راهبردی است که شورای‌عالی سیاست‌گذاری در سال‌98 تنظیم کرد و هنوز هم محکم و پابرجاست.

سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان هم در این باره گفت: تقاضا کردیم محمدجواد ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها حزب ما بلکه افراد و گروه‌های دیگر نیز از او حمایت می‌کنند؛ تلاش می‌کنیم تا ظریف را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری مجاب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از محمدجواد ظریف خواهش کردیم تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها حزب ما بلکه افراد و گروه‌های دیگر هم از او حمایت می‌کنند. تلاش می‌کنیم تا ظریف و خرازی را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری مجاب کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: تصور ما این است که حضور ظریف و صادق خرازی می‌تواند فرصتی برای پیروزی گفتمان اکثریت جامعه شود. اگر ظریف نامزد شود، حزب ندای ایرانیان از او حمایت می‌کند و اگر ظریف نپذیرد تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که تاکنون قبول نکرده است، گزینه اصلی حزب صادق خرازی خواهد بود.

اما محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: به دلیل پایگاه رای مناسب ظریف و بیشتر بودن احتمال تایید صلاحیت او نسبت به کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان، نام وی بیشتر مطرح شده است.
وی درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: جبهه  اصلاح طلبان به این مباحث ورود نکرده و تاکنون هیات رئیسه موقت خود را انتخاب کرده و کمیته ای هم برای تدوین آیین نامه خود تشکیل داده است و هنوز فعالیت انتخاباتی خود را شروع نکرده است.
این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که آیا ظریف را می توان اصلاح طلب دانست، تصریح کرد: دکتر ظریف فعال سیاسی شناخته شده اصلاح طلب نیست و سابقه فعالیت تشکیلاتی اصلاح طلبی ندارد و خود او هم چنین ادعایی نکرده است. او یک دیپلمات برجسته است  که دیدگاه هایش در خصوص تعامل با دنیا و بکارگیری دیپلماسی همسو با اصلاح طلبان است، اما من از سایر دیدگاه های او در زمینه های سیاست داخلی، اقتصاد یا مسایل اجتماعی و فرهنگی اطلاعی ندارم و خود ظریف هم در این زمینه اظهار نظری نکرده است.
صادقی با اشاره به این گفته ظریف که به انتخابات ورود نمی کند، گفت: باید صبر کنیم تا در نهایت گزینه های انتخابات چه کسانی خواهند بود تا جبهه اصلاح طلبان براساس شاخص های همچون سابقه اصلاح طلبی روشن، سلامت، پاکدستی، کارآمدی و توان مدیریتی  گزینه نهایی را انتخاب کنند. جبهه اصلاح طلبان هنوز به این مرحله ورود نکرده است و برخی احزاب از جمله حزب ندای ایرانیان نام ظریف را مطرح کرده اند. تا حدی که من می دانم، ظریف هم یک گزینه میان گزینه های موجود است و شاید چون احتمال تایید صلاحیت وی بیشتر از کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان باشد، نام وی بیشتر مطرح شده است.
وی ادامه داد: از سویی احساس می شود که ظریف پایگاه رای مناسبی دارد البته برجام هنوز در کما است، ولی علایمی مبنی بر احیای برجام وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد، محبوبیت ظریف هم بیشتر می شود و شانس او را برای پیروزی در انتخابات بیشتر می کند البته همانطور که پیشتر اشاره کردم خود ظریف اعلام کرده است که آمادگی حضور در انتخابات را ندارد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظریف اصلاح طلبان انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری حزب ندای ایرانیان جبهه اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور