Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین آرگیو، سه‌شنبه به ایرنا اظهار داشت: ظرفیت تولید این کارخانه در دست ساخت، سالانه ۶ هزار تن و از قابلیت اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود زیرساخت‌ها، همکاری و هم‌افزایی با سرمایه‌گذاران در این شهرستان، فرصت مناسبی برای رونق تولید و دستیابی به توسعه پایدار را فراهم کرده است.

کارشناس مسوول صنایع و مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا هم به ایرنا گفت: با هدف تامین بخشی از نیاز کشور به محصولات لبنی، نخستین کارخانه تولید این محصولات در سال ۱۳۶۶ در کیلومتر ۱۶ جاده فسا - شیراز و در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع احداث شد و از بهمن‌ماه سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بهرام نیا افزود: دست اندرکاران این کارخانه از سال ۱۳۷۹ با حمایتی که از صنایع بخش خصوصی و به‌ ویژه لبنیات صورت گرفت، مبادرت به توسعه، تجهیز و بهسازی این کارخانه کردند و با اضافه‌شدن خط‌های تولید شیر، دوغ، ماست، پنیر، پنیر خامه‌ای، کشک و… فعالیت این واحد تولیدی گسترش یافت.

به گفته وی، هم اینک ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۷۲ هزا رتن است که علاوه بر تامین نیاز شهرستان فسا، محصولات لبنی این واحد تولیدی به سایر استان‌ها از جمله اصفهان، کرمان، هرمزگان، کرمانشاه، یزد و سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه این کارخانه برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است، بیان داشت: در حال حاضر مساحت نخستین کارخانه تولید لبنیات فسا به ۱۵۰هزار مترمربع و وسعت سالن‌های تولید و سایر بخش‌های آن به بیش از ۲۰ هزار مترمربع رسیده است.

کارشناس مسوول صنایع و مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا اضافه کرد:دومین کارخانه تولید لبنیات در سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در زمینی به مساحت ۱۳هزار متر مربع در ناحیه صنعتی شهرستان فسا احداث شد و در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسید.

او افزود: ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۱۸ هزار و ۲۵۰ تن شامل، انواع ماست‌های پُر چرب، کم چرب، خامه، ، شیرپاستوریزه ، انواع دوغ، کشک و انواع پنیر است که افزون بر تامین نیاز این شهرستان به سایر شهرهای استان فارس و همچنین استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، چها رمحال و بختیاری و بوشهر نیز ارسال می‌شود.

به گفته بهرام نیا این واحد تولیدی نیز برای ۲۷۵ نفر اشتغالزایی داشته است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها کارخانه بازار محصولات فسا فارس محصولات لبنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارخانه بازار محصولات فسا کارخانه بازار محصولات فسا فارس محصولات لبنی اخبار کنکور شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!