Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:12:05 GMT

آغاز ساخت نیم‌ضریح امیرالمومنین (ع) در البرز

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۳۵۳۸

آغاز ساخت نیم‌ضریح امیرالمومنین (ع) در البرز

امیر رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز ساخت نیم ضریح امیرالمؤمنین (ع) در صحن حضرت زهرا (س) خبر داد و اظهار کرد: کارگاه ساخت نیم‌ضریح امیرالمؤمنین (ع) در صحن حضرت زهرا (س) در روز چهارشنبه هم‌زمان با ولادت امام علی (ع) افتتاح و رونمایی اولیه از پروژه انجام می‌شود.

وی با اشاره به روند پیشرفت پروژه ساخت نیم‌ضریح امام علی (ع) بیان کرد: هم‌اکنون بحث ساخت سازه چوبی تمام شده و برای ادامه روند کار و فعالیت‌هایی که قرار است بر روی چوب ضریح انجام شود، پروژه به کارگاه محمدشهر منتقل و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ تمام عملیات مرتبط با نیم ضریح به اتمام برسد و کارهای نصب آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به توانمندی‌هایی که در شهرستان محمد شهر وجود دارد، تصریح کرد: به واسطه اینکه محمدشهر از دوران دفاع مقدس و پس از آن فعال بوده؛ ساخت نیم ضریح امیرالمؤمنین (ع) به احترام شهدا محمدشهر و مدافعان حرم و خانواده شهدا، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه ساخت نیم‌ضریح حضرت زهرا (س) نیز پیش از این در محمدشهر انجام شده است، تصریح کرد: نکته مهم این است منابع مالی که در اینجا استفاده می‌شود، توسط خیرین و مردم تأمین شده و منبع دولتی و پول بیت‌المال در ساخت این نیم‌ضریح دخیل نیست.

رحمانی متذکر شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که امروزه علاوه بر درگیر شدن مردم در مسائل اقتصادی باعث شده تا از نظر روحی هم شرایط برای مردم مناسب و مساعد نباشد، امیدواریم با توسل به اهل بیت (ع) خیر و برکت انجام این کار به مردم استان و کشور برسد.

کد خبر 5154770

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم امیرالمؤمنین ع شهرستان کرج ستاد عتبات عالیات استان البرز ویروس کرونا کرمانشاه زلزله بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز سی سخت شهرستان کرج کرونای انگلیسی اردبیل مشهد شهرکرد ساخت نیم ضریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی