Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- انتشار فیلمی مبنی بر درگیری ماموران با برخی رانندگان خودرو های سوخت کش در مرز سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان از روز گذشته تاکنون به عنوان یکی از فیلم های پر بازدید در شبکه های مجازی تبدیل شده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان طی دور روز گذشته شاهد ناآرامی هایی بود که متاسفانه منجر به دریگیر با ماموران مرزبانی  و هم چنین کشته و مجروح شدن چند تن از افراد حاضر در این درگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است بنا بر اظهارات مقامات سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان چندی قبل گروه جیش الظلم نیز کلیپی را پخش کرد و گذرهای مرزی که در سیستان و بلوچستان برای ساماندهی سوخت برها ایجاد شده بود را زیر سوال برد و لذا پیش از این پیش بینی می شد که تحرکاتی این چنین یدر مرز ایجاد و یا حادث شود.

ماجرا چه بود؟

در همین رابطه  معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به منظور توضیح جزئیات این حادثه از طریقه تلویزیون به بیان جزییات ماجرای درگیری و اعتراض‌های دوشنبه و سه‌شنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۹ در سراوان پرداخت.

محمد هادی مرعشی در این رابطه با بیان اینکه درگیری در مرز سراوان ساعت هشت صبح دوشنبه چهارم اسفندماه ۹۹ در منطقه شمسر  رخ داد، افزود: در این منطقه مرزی گذری را برای برای بهبود معیشت مرزنشینان ایجاد کردیم که کنترل لازم در زمینه ورود و خروج این گذرگاه مرزی توسط نیروهای نظامی انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه این موضوع موجب شد تا تجمع زیادی از جمعیت سوخت برهایی که به طور غیر قانونی اقدام به این کار می‌کردند در پشت مرز مشاهده شد و این افراد قصد داشتند از محل گذر مرزی وارد شوند.

مرعشی ادامه داد: بیش ‌از ۲ ساعت با این افراد مذاکره انجام شد که خویشتنداری کنند و در چهارچوب قواعدی که برای این گذرگاه مرزی در نظر گرفته شده از همان گذر عبور کنند اما ظاهرا در آن‌سوی مرز ماموران پاکستانی اقدام به تیراندازی می‌کنند و این امر باعث هجوم این سوخت برها می‌شود.

وی افزود: این افراد با شکست درها و ایجاد خسارت وارد گذرگاه مرزی می‌شوند که در بین این جمعیت براثر تیراندازی از آن طرف مرز یک نفر کشته و چهار نفر مجروح می‌شوند.

حمله به پاسگاه مرزی

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: متاسفانه برخی افراد در بین این جمعیت اقدام به موج سواری کرده و به پاسگاه شمسر حمله ور می‌شوند به طوریکه موتور یکی از ماموران را آتش زده و شیشه خودروها را شکستند.

مرعشی اظهارکرد: این افراد قصد ورود به پاسگاه را داشتند، پاسگاه حریم آن مشخص است و ماموران حافظ امنیت هستند و اجازه ندارند که به هیچ فردی اجازه ورود به به پاسگاه را بدهند زیرا پاسگاه ناموس مامور است.

وی ادامه داد: به دلیل هجوم به پاسگاه مجبور به تیراندازی و تعدادی مجروح و این جمعیت پس از مدتی متفرق می‌شوند.

یک کشته و چند زخمی

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند و متاسفانه یک نفر در بیمارستان فوت می‌کند که در حال بررسی علت فوت این فرد هستیم که آیا وی در آن سوی مرز مجروح شده است؟

مرعشی افزود: پس از این اتفاق افرادی در فضای مجازی موضوع را دست می‌گیرند و مردم را برای تجمع در شهر سراوان تحریک می‌کنند که در این زمینه نشست‌هایی با بزرگان و معتمدان سراوان گرفته شد تا این موضوع را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این تجمع تا ساعت ۱۰ امروز کنترل شده بود که متاسفانه پس از آن افرادی به سمت فرمانداری هجوم آوردند و حتی صحبت‌های مسوولان را بر نتابیدند و خساراتی را به اموال فرمانداری وارد کردند که بلافاصله این افراد متفرق شدند.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان به خوبی آگاه هستند که تعداد زیادی از عزیزان آنان در جاده‌های این استان بر اثر تصادف با خودروهای سوخت بر کشته و یا مجروح می‌شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان همواره نسبت به تردد خوردوهای سوخت بر که با پلاک مخدوش و با سرعت سرسام آوری در جاده‌ها تردد می‌کردند اعتراض داشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع سوخت بری در سیستان و بلوچستان نهادینه شده بود و ما ظرفیت مناسبی را برای ایجاد اشتغال در این استان داشتیم و بر اساس دستور استاندار برنامه بر این شد تا برای سوخت بران در حد محدود و بدون پلاک مخدوش و سرعت بالا اجازه تردد صادر شود.

معیشت قانونمند

مرعشی اظهارداشت: البته مواردی که برای سوخت برها در نظر گرفته شده بود قانونی نبود اما به دلیل اینکه برای مردم مشکلی ایجاد نشود و سطح تلفات جاده‌ای افزایش نیابد این اقدام انجام شد و بعد از این تصمیم و آرامش حداقلی در سطح جاده های این استان برقرار شد.

وی بیان کرد: ما چند گذر مرزی در سیستان و بلوچستان را با نظر مردم ایجاد کردیم که معیشت مرزنشینان این استان بهبود یابد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر قرار باشد که کار قاعده‌مند و به صورت قانونی انجام نشود قطعا همان حداقل‌هایی که ایجاد شده نیز قطع خواهد شد.

وی از همه معتمدان و بزرگان طوایف خواست کمک کنند تا کار بزرگی را که برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت مرزنشینان ایحاد شده را به خوبی و بدون هیچ گونه تنشی دنبال کنیم.

مرعشی اظهارکرد: قطعا مشخص است هر اتفاقی می‌افتند گروه‌هایی در کمین هستند تا برای نیروهای امنیتی و مردم سیستان و بلوچستان مشکل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: کسانی هستند که مردم را می‌خواهند از بدنه نظام دور کنند و این آنان کسانی هستند که منافع آنان به خطر افتاده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی بخواهیم مساله سوخت را در مزرهای این استان ساماندهی کنیم قطعا منافع برخی از افراد به خطر می‌افتد و اینان کسانی هستند که مردم را تحریک می‌کنند.

.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زاهدان درگیری سوخت قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شب گذشته هیئت مدیره باشگاه استقلال شوک بزرگی به تیم و هوادارانش داد. آنها بعد از بازی با تراکتور نشست اضطراری برگزار و علی خطیر را از مدیرعاملی عزل کردند. 

بعد از رسانه ای شدن این تصمیم برخی از این خبر دادند که دلیل برکناری خطیر مربوط به تزریق 50 میلیارد پول به حساب اعضای تیم بوده و این موضوع باعث ناراحتی مالک جدید باشگاه یعنی هلدینگ خلیج فارس بوده است. 

ماجرا طبق پیگیری خبرنگار آنا این بوده که این پول از سوی هلدینگ خلیج فارس به باشگاه تزریق شده اما قرار نبوده نحوه تقسیم پول به این شکلی باشد که خطیر انجام داده و همین سر آغاز ناراحتی علی عسگری رئیس هلدینگ خلیج فارس شده است. البته موراد دیگر مدیریتی و حواشی فصلی که گذشته همه دست به دست هم داده تا در فاصله 5 هفته تا پایان فصل از هیئت مدیره استقلال خواسته شود تا با برگزاری جلسه برای برکناری خطیر به جمع بندی برسند. 

در این بین احمد شهریاری نماینده تام الاختیار هلدینگ خلیج فارس در باشگاه پیگیر برگزاری جلسه بوده و به همین دلیل فعلا فرشید سمیعی به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شده است. از شب گذشته برخی اسامی به عنوان گزینه های مدیرعاملی استقلال مطرح شده اند از جمله سعید آذری و مصفطی آجورلو اما هلدینگ خلیج فارس و هیئت مدیره فعلی آبی ها فعلا به هیچ گزینه ای نرسیده اند. روال قانونی به این شکل است که رئیس هیئت مدیره استقلال باید درخواست برگزاری مجمع این باشگاه را کند و سپس زمان برگزاری مجمع مشخص شود و در آن نشست در مورد مسئله مدیرعاملی تصمیم گیری شود. 

قرار است یکشنبه این درخواست از سوی مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره استقلال به مالکان جدید داده شود تا زمان مجمع مشخص شود. تا مشخص شدن زمان مجمع امور باشگاه دست فرشید سمیعی است. 

البته شب گذشته علی خطیر در مصاحبه هایی عنوان کرده بود که هنوز ابلاغیه از هیئت مدیره دست او نرسیده اما مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره استقلال به خبرنگار آنا گفت: بعد از بازی با تراکتور ما جلسه ای برگزار کردیم همان دیشب ابلاغیه به دست آقای خطیر رسید و امروز هم سمیعی به باشگاه می رود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • شهادت یک مرزبان در کردستان
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند