Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از این گزارش، یک هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع میانماری بازداشت شده در مالزی که قرار بود بعداز ظهر امروز سه شنبه با سه کشتی نظامی ارسالی از سوی ارتش آن کشور به میانمار بازگردند، تا اطلاع ثانوی در این کشور بمانند تا مبادا جان آنها در تحولات داخلی ناشی از بروز کودتای نظامی در آن کشور در خطر بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش میانمار به نام "تاتمادا" اول فوریه با ادعای تقلب در انتخابات سراسری در این کشور، در یک حرکت کودتایی قدرت را  در این کشور به دست گرفت و آمار زیادی از مسئولان از جمله نخست وزیر این کشور را روانه زندان کرد.

در پی این کودتا بود که مردم و گروه های حقوق بشری اعتراضات خود را به انحای مختلف نسبت به این اقدامات ارتش از خود نشان دادند. تظاهرات برگزار شده در دو هفته گذشته اغلب صلح آمیز بود اما از روز شنبه تنش ها بالا گرفت.  

در هفته های اخیر اعتراضاتی به رهبری فعالان دموکراسی خواه در میانمار در حال برگزاری است. با این وجود گروه های مهاجر میانماری پناهنده به کشورهای همسایه می گویند اخراج شدگان از میانمار پناهجویانی از میان اقلیت های این کشور هستند که برای در امان ماندن از آزار و اذیت های سیاسی و اجتماعی داخلی از کشور فرار کردند.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که در میان اخراجی های از میانمار تعداد زیادی کودک و زن قرار دارند که توسط کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد (UNHCR) ثبت نام شده بودند.

مالزی پیش از این گفته بود مسلمانان روهینگایی و یا پناهجویان ثبت شده در لیست کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد را اخراج نمی کند.

رویترز گزارش داد که روز سه شنبه، اتوبوس ها و کامیون های بخش مهاجرت در حالی دیده شدند که بازداشت شدگان را به بندر لاموت در غرب مالزی، جایی که کشتی های میانماری در پایگاه نیروی دریایی آنجا پهلو گرفته بودند، جا به جا می کردند. مالزی به انتقادات یا پرسش هایی که از سوی رویترز درباره اخراج پناهجویان مطرح شد هیچگونه پاسخی نداد. 

ایالت متحده امریکا و دیگر هیئت های اعزامی غربی تلاش می کنند دولت مالزی را از اخراج پناهجویان میانماری بازدارند و دولت را تشویق کردند تا به کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اجازه مصاحبه با بازداشت شدگان را بدهد . آنها همچنین می گویند مالزی با همکاری با نظامیان میانماری به دولت نظامی یا کودتاچیان آن کشور مشروعیت می دهد. 

رادیو آزاد آسیا در مالزی نیز امروز گزارش داد که فشارهای بین المللی بر روی دولت مالزی برای توقف اخراج تبعه های میانماری افزایش یافته است . این در حالی است که گروه های محلی و جامعه بین الملل روز دوشنبه بر فشارهای خود بر روی این موضوع چند هفته پس از کودتا افزودند. 

برچسب‌ها پناهجویان میانمار کوالالامپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان میانمار کوالالامپور پناهجویان میانمار کوالالامپور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6094318

دیگر خبرها

  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن