Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پس از افزایش ساخت و ساز مسکن جدید در سال 2019، تاثیر بیماری همه‌گیر جهانی کووید-19 به بخش خصوصی این صنعت نیز رسید و سبب کاهش کم‌سابقه‌ای در تعداد پروژه‌های جدید آمریکا شد. با این حال پس از رشد برای چندین ماه متوالی، به نظر می‌رسد که آمار ساخت مسکن به وضعیت ماه‌های ژانویه و فوریه بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی اداره مسکن و شهرسازی، ساخت حدود 1.6میلیون مسکن جدید در آمریکا برای ماه ژانویه در سال جدید آغاز شده است. این میزان از بالاترین رقم سالانه در ماه دسامبر پایین‌تر بوده و عدم قطعیت در اقتصاد ملی را نشان می‌دهد.

گفتنی است که ساخت و ساز مسکن در طول سال 2018 نیز کاهش یافته بود. تحلیلگران هنوز انتظار انقباض طولانی مدت در بازار مسکن را دارند، اما خوش‌بین هستند که با برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کووید-19، ساخت و ساز و فروش مسکن می‌تواند از سر گرفته شود.

با وجود بیکاری گسترده و بسیاری از مشاغلی که هیچ نشانه‌ای برای بهبود وضعیت آنها وجود ندارد، بازار مسکن نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر، ممکن است پیش از دستیابی به بهبود، مدتی سقوط را تجربه کند.

در نمودار ارائه شده، وضعیت ساخت و ساز مسکن در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین راه نجات بازار مسکن مقایسه قیمت مسکن در ایران و دیگر کشورها واکاوی بازار مسکن در ایران/ راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی چیست؟ قیمت مسکن در ایران تحت تأثیر چه عواملی است؟ آپارتمان­‌های پرطرفدار در میان خریداران مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز بازار مسکن بازار مسکن آمریکا ساخت و ساز مسکن برجام ساخت و ساز مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود