Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هیل گزارش داد خانواده‌های قربانیان آمریکایی تیراندازی یک افسر سعودی در پایگاه دریایی پنساکولا از عربستان سعودی شکایت کردند.

مشروح گزارش هیل بدین شرح است: خانواده‌های سه سرباز آمریکایی که در یک تیراندازی در سال ۲۰۱۹ در پایگاه هوایی نیروی دریایی «پنساکولا» کشته و زخمی شدند، روز دوشنبه علیه عربستان سعودی اقامه دعوا و اعلام کردند که ریاض به تسهیل این حمله کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن پست در این باره گزارش داد که در این دعوی حقوقی ادعا شده که فرد تیرانداز، احمد محمد الشمرانی ستوان دوم نیروی هوایی سلطنتی سعودی، "همدستانی" داشته است که از حمله او پشتیبانی کرده اند. منظور از این همدستان، سایر کارآموزان نیروی هوایی سعودی است. در این شکایت همچنین ادعا شده است که الشمرانی قبل از حمله به دو نفر از آن‌ها اطلاع داده بود.

این خانواده‌ها همچنین می‌گویند که مقامات سعودی از «افراطی گری» الشمرانی و همچنین اظهارات ضد آمریکایی که او در فضای مجازی منتشر کرده بود، آگاهی داشته اند.

خانواده‌های قربانیان در دعوی خود اعلام کردند که: "هیچ یک از کارآموزان نیروی هوایی سلطنتی سعودی در صحنه حمله رفتار الشمرانی را گزارش و تلاش نکرده اند حمله تروریستی او را متوقف کنند، زیرا آن‌ها از آن حمایت می‌کردند. "

در این شکایت، خانواده‌ها همچنین گفته اند که دولت ترامپ و دولت سعودی قول‌های خود را در حمایت از خانواده‌های قربانیان عملی نکردند.

در این شکایت همچنین استدلال شده است: "در چشم مردم آمریکا، هیچ خیانتی بزرگتر از این نیست که بدانند کشوری که مدعی است متحد آمریکاست، در واقع دشمن آن باشد. "

ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا سال گذشته اعلام کرد که این حمله یک اقدام تروریستی تلقی خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد که الشمرانی به تنهایی عمل کرده است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افراد دیگری نیز با او همراه بوده اند.

بر اساس این شکایت، عربستان سعودی هرگز سعی نکرده است در مورد این ادعا‌ها با خانواده‌های قربانیان گفت‌وگو کند.

روزنامه واشنگتن پست یادآور می‌شود که این دعوی در حالی اقامه شده است که روابط میان عربستان سعودی و آمریکا متشنج است، زیرا دولت بایدن فروش سلاح به ریاض را محدود و از عربستان سعودی به علت نقض حقوق بشر انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی تیراندازی در آمریکا خانواده های قربانیان عربستان سعودی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی برخی رسانه ها گزارش داده اند که خانواده پسر متهم به قتل از سازندگان فیلم خواسته‌اند که اگر برخی سکانس های ملتهب "بی بدن" را حذف نکنند، پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار داده و حتی ممکن است حکم توقیف فیلم را بگیرند؟

کم شدن تدریجی سانس های فیلم "بی بدن" در برخی پردیس های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر،این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، "بی بدن" را محدود و درنهایت از اکران حذف کنند؟

با این حال آنچه از اقبال عمومی پیش‌روست اینکه "بی بدن" با وجود محدودیتها، نه فقط در تهران بلکه در شهرستان ها هم گزینه اصلی بسیاری از مخاطبان جدی سینماها برای فیلم دیدن بوده و حتی برخی دستفروشان هم دی‌وی‌دی‌های خالی را به اسم اسم این فیلم به علاقمندان می‌فروشند!

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرنوشت "بی بدن" به کجا خواهد انجامید و این فیلم الناز شاکردوست خواهد توانست سر سلامت اکران خود را به پایان برساند؟

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899762

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟