Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:07:35 GMT

عدالت جنسیتی در ساخت مدارس رعایت شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۴۱۰۳

عدالت جنسیتی در ساخت مدارس رعایت شود

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: باید موضوع مدرسه‌سازی را با هوشمندسازی نظام آموزشی کشور بیشتر سازگار‌تر کنیم، نگاه سنتی نگاه خوبی است که مدرسه را به عنوان سازه بسازیم، اما امروز هوشمندسازی مدارس اتفاق مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دسترسی دانش‌آموزان به مدرسه مجازی اتفاق بسیار مهمی است و آن را در برنامه‌ها اعمال کردیم تا همه دانش‌آموزان به آن دسترسی داشته باشند.

اینکار با اشاره به اهمیت خیرین گفت: می‌توان راهکار‌های نوین و خلاقانه‌ای داشت که از کار و خلاقیت خیرین در خود مدرسه کاربرد بیشتر مشاهده کرد و می‌توان نام خیرین را در آجر به آجر مدرسه و سازه‌های آن به کار برد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور خطاب به خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: باید در ساخت مدرسه عدالت جنسیتی را در نظر بگیریم، یعنی دختران ما در آموزش از سهم مساوی برخوردار باشند و این موضوع لحاظ شود تا دختر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

ابتکار تصریح کرد: این اقدام مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر می‌شود؛ البته تاکنون اقدامات خوبی در حوزه آموزش دختران داشته‌ایم هرچند هنوز موانعی برای آموزش دختران داریم که مدت ماندن در مدرسه و دوران تحصیل را برای آن‌ها کوتاه می‌کند و کرونا هم بر این موضوع تاثیر منفی خود را گذاشته است.

بیشتر بخوانید

قانون مجلس را به محض تأیید شورای نگهبان، اجرا می‌کنیم

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز معصومه ابتکار تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان