Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بهارستانی ها در جلسه علنی امروز مجلس نیز بررسی جزئیات درآمدی لایحه بودجه 1400 پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات درآمدی لایحه بودجه 1400 و در جریان بررسی بند(ی) تبصره 6 ماده؛ در بخش درآمدی ردیف دوم این بند اجازه داده می‌شود که حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(10%) افزایش یابد و به حساب درآمد عمومی ردیف واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که در بخش هزینه ای ردیف 2 ذکر شده است که منابع حاصل به میزان 30 هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت های فرهنگی و نظارت بر فضای مجازی هزینه می شود، مسئولان صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصرا به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما می باشد.
در این بند به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، اجازه داده شده تا علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (10) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی واریز کنند.
محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در توئیتی به همین بند لایحه بودجه اشاره کرد و نوشت «تصویب این بند موجب افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد» این موضوع موجب واکنش برخی از نمایندگان شد. محسن دهنوی به عنوان یکی از نمایندگان معترض به این توئیت در صحن علنی گفت: مگر وزیر ارتباطات برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند!
اما سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در جریان بررسی پیشنهادات این بند، پیشنهاد حذف کل بند (ی) را مطرح کرد اما مورد نظر موافق نمایندگان قرار نگرفت. محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در جریان بیان مخالفت با پیشنهاد فلاحی به ردیف دوم بند (ی) این تبصره اشاره کرد گفت: حق السهم دولت از اپراتورها بسیار بالاست اما دولت در بودجه به آن اشاره نمی‌کند، این حوزه به حیات خلوتی برای عده‌ای تبدیل شده که از آن برای فعالیت‌های انتخاباتی استفاده می‌شود.

مجوز مجلس برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه
نشست امروز با بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره 5 ماده واحده لایحه آغاز شد و پیشنهاد سید شمس الدین حسینی با 202 رأی مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت. براساس این پیشنهاد؛ به دولت اجازه دادند تا از ظرفیت بازار سرمایه به منظور اجرای پروژه های عمرانی استفاده کند. (اینجا) حسینی با ارایه این پیشنهاد عنوان کرد که یکی از دغدغه نمایندگان مبنی بر اصلاح ساختار بودجه با اصلاح نحوه تامین مالی پروژه ها و جبران کسی بودجه مرتفع می‌شود.
محمد صفایی دلویی البته در مخالفت با پیشنهاد شمس الدین حسینی یادآور شد که هنوز بستر استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به منظور اجرای پروژه های عمرانی فراهم نشده است.

ورود نمایندگان به بخش درآمدی تبصره 6 لایحه بودجه 1400
نمایندگان در ادامه بررسی‌های خود، پیشنهادات بند الف تبصره 6 ماده واحده را مورد رسیدگی قرار دادند اما نمایندگان با هیچ پیشنهادی موفقت نکردند، لذا در نهایت بند الف این تبصره درباره تعیین جریمه مشترکان پرمصرف آب در شهرها موافقت کردند.
در جریان این بررسی جریمه مشترکان پرمصرف آب در شهرها تعیین شد.
همچنین نمایندگان مجلس در ادامه با بند (ج) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1400 در خصوص معافیت مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز از پرداخت عوارض مصرف برق موافقت کردند.
اما مشترکان مجاز برق روستایی و عشایری هم از پرداخت عوارض مصرف برق معاف شدند.

موافقت مجلس با نحوه محاسبه حق بیمه روستاییان فاقد گاز استان سیستان و بلوچستان
موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بند (هـ) تبصره 6 ماده واحده این لایحه در ارتباط با نحوه محاسبه حق بیمه روستاییان فاقد گاز استان سیستان و بلوچستان از دیگر مصوبات امروز مجلس بود.
حق بیمه روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان هم نیم بها محاسبه خواهد شد.
افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی در سال آینده دیگر مصوبه امروز نمایندگان بر اساس بند (ز) این تبصره ماده واحده لایحه بودجه بود، نمایندگان همچنین در مورد کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی طبق بند (و) تبصره 6 موافقت کردند.
نمایندگان مجلس یازدهم همچنین در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با ردیف های درآمدی بندهای (ح) و (ط) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند و جهت حق الزحمه پزشکان مالیاتی را مشخص کردند، سازمان امور مالیاتی نیز مکلف به تعیین مالیات خانه‌های خالی شد.
نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با حذف کل بند (ی) تبصره 6 این لایحه، درآمدهای دولت از محل حق السهم و حق الامتیاز از اپراتورها را شفاف کردند.

مجوز مجلس به وزارت دفاع برای انتشار دو هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی و دفاعی
نمایندگان در نشست علنی  نوبت دوم امروز (سه شنبه، 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با الحاق یک بند به تبصره (5) این لایحه با 145 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
بر اساس این بند پیشنهادی، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه داده می‌شود تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، راهبردی و دفاعی منتشر نماید.
وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص این پیشنهاد گفت: وظیفه مجلس انقلابی است که از دانشمندان حوزه دفاعی خود در تمام عرصه‌ها دفاع کند، بنابراین لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از دانشمندان حوزه دفاعی در تمام پروژه‌های تبلیغاتی، دفاعی و راهبردی استفاده شود.

سازوکار مجلس برای افزایش سهم شهرداری‌ها پس از اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم در سال آینده
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با حذف جزء 1 و اصلاح جزء 2 بند (ک) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس این گزارش مهدی طغیانی در جریان بررسی این بند، با بیان اینکه پیش از این قانون مشابه این بند به تصویب مجلس رسیده است و برای جلوگیری از موازی کاری، پیشنهاد حذف این بند را داد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.
در جزء 1 بند (ک) که حذف شد، آمده بود؛ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی تا لازم الاجرا شدن این قانون در سال 1400 تمدید می‌شود.
همچنین نمایندگان در ادامه بررسی این بند، با اصلاح جزء 2 بند (ک) نیز موافقت کردند.
براساس جزء 2 اصلاح شده بند (ک) تبصره 6؛ مادامی که لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده لازم الاجرا نشده باشد، سهم هر یک از دستگاههای ذینفع از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 مطابق با قانون سال 1399 است.
محمدحسین حسین زاده بحرینی در توضیح پیشنهاد خود برای اصلاح جزء 2 بند (ک) گفت: اکنون لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شده است که براساس این لایحه سهم دهیاری ها و شهرداری ها از محل ارزش افزوده  در سال آینده 4 درصد تعیین شده است.
وی تصریح کرد: از محل مالیات بر ارزش افزوده دو ذینفع دستگاه های دولتی و دیگری شهرداری ها و دهیاری ها وجود دارند که اکنون سهم شهرداری ها و دهیاری ها 3 درصد برابر با 15 هزار میلیارد تومان است و ما در این لایحه سهم آنها را 4 درصد تعیین کرده ایم، بنابراین باید دولت می تواند، در سال آینده تنها تا زمان تایید نهایی لایحه دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده، قانون سال 99 را اجرا کند.

دستگاه های اجرایی کارفرما موظف به جبران حق مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران شدند
نمایندگان در نشست علنی  نوبت دوم امروز مجلس با بند (ل) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (ل) تبصره (6) آمده است: در معاملات پیمانکاری که کارفرما یکی از دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری است، کارفرما موظف است همزمان با هر پرداخت، مالیات ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند. تا زمانی که کارفرما مالیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نکرده باشد، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است ضمن پاسخ مثبت به استعلام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، دفاتر اسناد رسمی و سایر دستگاه اجرایی، حق مطالبه آن را از پیمانکار یا أخذ جریمه دیرکرد از وی را نخواهد داشت. در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود در صورت درخواست پیمانکار، کارفرما موظف است این اوراق را عیناً به سازمان امور مالیاتی کشور تحویل دهد. سازمان امور مالیاتی کشور معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی مالیاتی پیمانکار کسر و اسناد مذکور را به خزانه‌داری کل‌ کشور ارائه می‌کند. معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه تحویلی را به عنوان وصولی مالیات منظور کند.

عوارض خروج از کشور زائران عتبات، مرزنشینان و ورزشکاران تعیین شد
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند (ن) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس ردیف 1 این بند؛ در سال 1400، عوارض خروج از کشور موضوع ماده (45) قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک‌بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 24/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود. افراد مرزنشین موضوع این جزء به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و شناسه(کد) پستی افراد مذکور است.
همچنین در ردیف 2 این بند آمده است؛ زائران اربعین که از تاریخ چهارم شهریورماه سال 1400 تا بیست و دوم مهر‌‌ماه سال 1400 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معافند.
براساس ردیف 3 بند مذکور؛ عوارض خروج ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند برای هر مرحله خروج، با نرخ عوارض مرحله اول خروج محاسبه و أخذ می‌شود.
همچنین در جزء الحاقی این بند نیز آمده است؛ کارگرانی که در طول یکسال گذشته بعنوان کارگر در کشورهای همجوار مشغول بکار بوده اند با تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا ادارات کار استانها و شهرستانها از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.

قوه قضائیه مکلف به تکمیل سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل شد
نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400،  با بندهای (ع) و (ف) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (ع) این تبصره آمده است: به استناد مواد (103) و (169مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم و به‌منظور افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از طریق ابطال تمبر مالیاتی، قوه قضائیه مکلف است ظرف مدت یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون، سامانه تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل را تکمیل کند. تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم نمایند. شناسه(کد) یکتای صادرشده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی مشاوران، وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری در سامانه خدمات قضائی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود. سازمان امور مالیاتی در صورت اثبات خلاف گویی وکیل علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضائی، نسبت به اعمال جریمه مالیاتی تا سقف پنج برابر اختلاف کشف شده اقدام می نماید. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف مدت سه ماه زیرساخت لازم جهت پرداخت الکترونیکی مالیات و دریافت الکترونیکی مفاصا حساب مالیاتی در سراسر کشور را فراهم آورد. تاخیر در راه اندازی سامانه، مشمول استنکاف از اجرای محسوب می شود.
همچنین در بند (ف) آمده است:
1- عبارت "ده برابر" در متن تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سال 1399 به عبارت " سی برابر" اصلاح می شود که بر اساس این مصوبه، مودیان موضوع این فصل این قانون مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را در یک­ سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق‌ نمونه‌ای که وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه خواهد شد تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات ‌متعلق را به نرخ مذکور در ماده (131) این قانون پرداخت نمایند.
سازمان امور مالیاتی کشور می­تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 30 برابر معافیت موضوع ماده(84) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.
2- سازمان امور مالیاتی کشور می تواند مالیات بر ارزش افزوده گروههایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند. مقررات این بند در خصوص دوره هایی که مالیات آنها قطعی نشده است، جاری خواهد بود. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تایید وزیر امور اقتصادی می رسد.

مالیات بر خرده‌فروشی سیگار افزایش یافت
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی 1 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس این مصوبه؛ در اجرای ماده(73) قانون برنامه ششم توسعه، از ابتدای سال 1400 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ دویست و پنجاه (250) ریال، تولید داخل با نشان(برند) بین المللی مبلغ پانصد (500) ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هزار و پانصد (1500) ریال، هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی سی و سه هزار (33.000)  ریال به عنوان مالیات و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی وارداتی یکصد هزار (100/000) ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه می گردد.
علی اصغر باقرزاده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس در توضیح علت افزایش مالیات گفت: ما همیشه می گوییم که کشوری در حال توسعه و پیشرفت هستیم، اما یکی از مسائلی که ما را دچار مشکل کرده این است که ما در بحث مصرف سیگار در جهان جزو سه کشور آخر و در منطقه آخرین کشور هستیم و سال ها در حالی که رهبری صراحتاً فرموده اند به بهانه افزایش تعرفه، قاچاق افزایش می یابد، بحث بیهوده ای است.
وی ادامه داد: در مطالعات جهانی هیچگاه افزایش تعرفه موجب افزایش قاچاق نشده ، بلکه آن را کاهش خواهد داد، سیگار دروازه اعتیاد است و متاسفانه برخی دانش آموزان دختر در دوره راهنمایی تحصیلی به مصرف سیگار روی آورده اند و درآمد حاصل از افزایش مالیات برای حوزه ورزش، تندرستی، آموزش و پرورش و ساخت خانه های بهداشت در مناطق روستایی هزینه خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سالانه بیش از 130 هزار میلیارد تومان بابت سیگار بر کشور خسارت وارد می شود، 40 هزار میلیارد تومان از محل سیگار به صورت مستقیم به کشور آسیب وارد می کند. حال می خواهیم با این افزایش مالیات اندک تنها 4 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم! بنابراین دلیل افزایش مالیات تنها برای جلوگیری از مصرف آن و بحث بهداشت و درمان است.

اپراتورها اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال 1400 ندارند
احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، الحاقیه به ردیف (2) بند (ی) تبصره (6) را قرائت کرد.
بر این اساس، ردیف (2) بند (ی) تبصره (6) به این شرح اصلاح می‌شود: حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(10%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف 130404 نزد خزانه داری کل واریز می شود و کارورهای (اپراتورها) ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنت مصرفی را در سال 1400 ندارند.

مصوبه حمایتی مجلس از مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا/ واحدهای صنفی با درآمد سالانه صد میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شدند
نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی (4) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند الحاقی 4 آمده است: ­به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال و واحدهای تولیدی در سال 1399 علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال 1399 از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.

پرداخت مالیات توسط بازیگران با مصوبه امروز مجلس
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی 2 و 3 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس بند الحاقی 3 این تبصره؛ معافیت مالیاتی فعالیتهای مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیتهای هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماد(139) قانون مالیاتهای مستقیم، صرفاً تا سقف دو میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده(105) یا ماده(131) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می شود.
همچنین در بند الحاقی 2 نیز آمده است؛ درآمد حاصل از فروش فرآورده های خونی و خدمات آزمایشگاهی سازمان انتقال خون موضوع ردیف 140206 بعنوان درآمد- هزینه تلقی می شود و به مصرف هزینه های مورد نیاز آن سازمان می رسد.

لوکس‌سواران در سال 1400 مالیات می‌دهند
نمایندگان مجلس میزان دریافت مالیات از انواع خودروهای لوکس را مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی  نوبت دوم امروز (سه شنبه، 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با بند الحاقی (5) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از مناطق آزاد تجاری-صنعتی
نمایندگان مردم در مجلس مناطق آزاد تجاری- صنعتی را مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی 8 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس بند الحاقی 8 مصوب شده؛ در سال 1400 مناطق آزاد تجاری- صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (vat) خواهند بود.

معافیت خودروی آمبولانس وارداتی از عوارض گمرکی
نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا درآمد حاصل از صادرات مواد معدنی فلزی- غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور مشمول مالیات شود، و از طرفی واردات خودروهای آمبولانس توسط اورژانس کشور را از پرداخت عوارض گمرکی معاف کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی 9 و 10 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس بند الحاقی 9؛ درآمد حاصل از صادرات مواد معدنی فلزی- غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور مشمول مالیات می شود. تعریف و فهرست مواد خام و نیمه خام مذکور به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارائی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران تهیه  می شود و ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.
براساس بند الحاقی 10؛ واردات خودرو آمبولانس توسط اورژانس کشور و هدایای سازمانهای بین المللی غیر دولتی به سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

شرایط دریافت مالیات از خانه‌های لوکس مشخص شد/ حذف معافیت‌های مالیاتی از موسسات کنکور
نمایندگان مجلس شرایط دریافت مالیات از خانه‌های لوکس را مشخص و با حذف معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی با بندهای الحاقی (11)، (12)، (13) و (14) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 مجلس کردند نمایندگان در نشست علنی قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور هزار میلیارد تومان سه شنبه 5 اسفندماه ارائه دهنده خدمات پرداخت عوارض نمایندگان مجلس لایحه بودجه 1400 دریافت مالیات پرداخت مالیات افزایش مالیات شود همچنین بند الحاقی درآمد حاصل میلیارد ریال مشمول مالیات افزایش تعرفه شهرداری ها امروز مجلس عوارض خروج سال 1400 پروژه ها خواهد شد حق السهم بر اساس سال 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت