Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا رضایی کوچی گفت: حداکثر تا 6 ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و در سفرهای آینده این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  در خصوص وضعیت شهرستان زلزله زده دنا گفت: باید هرچه سریعتر اکیپ های بنیاد مسکن  در سطح شهرستان مستقر شوند و منازلی که نیازمند آوار برداری است سریع اقدامات لازم را اجرایی کنیم و سایر منازلی که نیازمند تعمیرات هستند نیز باید به صورت بلاعوض و تسهیلات به منازل آسیب دیده واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است  فردا و با حضور مسئولان ساخت اولین واحد مسکونی در شهر سی سخت گلنگ زنی شود ولی انتظار داریم تا قبل از شهریور سال آینده هیچ منزلی بدون بازسازی نداشته باشیم و این قولی است که بنیاد مسکن به ما داده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حداکثر تا 6 ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و در سفرهای آینده این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: باتوجه به فصل بودجه در مجبس شورای اسلامی بدون شک حمایت های ویژه ای در مجلس و اعتبارات سال آینده مبالغی برای زیرساخت ها تعیین و تصویب خواهند شد.

رضایی در خصوص بحث تخریب منازل نوساز در شهر سی سخت گفت: وقتی یک واحد ساختمانی ساخته می شود روند اجرایی کف تا اتمام برعهده شهرداری و نظام مهندسی است و تشدید نظارت ها باید با نظارت بیشتر صورت گیرد و در این بین باید همه پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال ارزیابی هستیم و برخی منازل مسکونی نباید تخریب می شدند ولی با وجود نوساز بودن شاهد تخریب برخی سازه ها بودیم و در برخی پروژه های نیز شاهد تخریب دیواره های سازه ها بودیم که این مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: اگر ساختمانی دارای پروانه بوده و نوساز و با تائیدیه سازمان نظام مهندسی بوده نه تنها درسی سخت بلکه در تمام کشور تخریب شود این انتقاد بر نظام مهندسی وارد خواهدبود.

رضایی گفت: در اصلاح قانون نظام مهندسی جدید کشور اختیار بیشتری به مهندسین ناظر داده شده است و از طرف دیگر میزان پاسخگویی وی باید چندین برابر شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام مهندسی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است