Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:06:40 GMT

حصر تئاتر شهر با احداث زیرگذر چهارراه ولیعصر

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۱۴۷۲۲

حصر تئاتر شهر با احداث زیرگذر چهارراه ولیعصر

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخواست‌هایی به شهرداری داده شده است که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده است، گفت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد.

وی افزود: همانطور که شورا از توسعه عرصه عمومی و فضاهای شهری دفاع می‌کند، شهرداری هم باید متناسب با رویکرد شورا، در عمل چنین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعطا تاکید کرد: نمی‌شود از یک سو، شعار ساماندهی ولیعصر و ثبت جهانی آن را مطرح کرد اما از سوی دیگر به تنگ‌تر کردن عرصه عمومی بلافصل آن چراغ سبز نشان داد؛ اینها با هم نمی‌خواند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عرصه عمومی محدوده چهارراه ولیعصر قلب فرهنگی تهران است، اظهار داشت: از این پیکر نیمه جان چه باقی مانده است؟ از سال‌ها پیش مردم به تونل‌های تنگ و تاریک زیرزمینی سوق داده می‌شوند و فضای شهر را از عابر پیاده گرفته شده است.

وی گفت: اخیراً زمزمه حصر تئاتر شهر شنیده می‌شود و گاهی برای توجیه موضوع هم از تعابیر زیباتری مثل تعیین حریم استفاده می‌شود.

به گفته وی، محوطه تئاتر شهر باید به عنوان بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری به حیات خود ادامه دهد.

اعطا تاکید کرد که هیچ اقدامی در جهت محصور کردن و محدود کردن دسترسی آزادانه شهروندان قابل قبول نیست و شخصاً با هر نوع تحدید عرصه عمومی به هر بهانه مخالفم.

وی عنوان کرد که بعد از تحدید جدی فضای شهری در چهارراه ولیعصر با احداث زیرگذر برای عبور شهروندان پیاده، حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

اعطا گفت: اگر بحث ایمنی و امنیت مجموعه است، مگر در شهرهای توسعه یافته چه کار می‌کنند؟ چرخ را لازم نیست از ابتدا اختراع کنید؛ اگر دستگیره در یک ساختمان ارزشمند در وسط یک پارک به سرقت رفت، باید پارک را حصارکشی کرد؟

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در ولیعصر علاوه بر تئاتر شهر فضاهای دیگری نیز هست که انتظار می‌رود به عرصه عمومی بپیوندد، گفت: برای مثال در محدوده باغ فردوس، چرا باید باغ خانه سینما محصور باشد؟ می‌توان همان باغ ایرانی را به میدانگاه باغ فردوس متصل کرد.

وی با بیان اینکه اینها املاک خصوصی نیستند، اظهار داشت: فضاهای عمومی می‌تواند به بخشی از عرصه عمومی و فضای شهری تبدیل شود و کیفیت فضای شهری را برای عموم افزایش دهد.

اعطا با بیان نمونه دیگری گفت: دیواره‌هایی که فضاهای باز فرهنگستان هنر را چه در خیابان ولیعصر و چه در مجاورت خیابان فلسطین در خیابان برادران مظفر محصور کرده است، می‌تواند به فضای شهر بپیوندد.

وی تاکید کرد که رویکرد ما توسعه عرصه عمومی در شهر است.

کد خبر 5154878

منبع: مهر

کلیدواژه: خیابان ولی عصر علی اعطا تئاتر شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران سی سخت زلزله سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هوای سالم زمین لرزه کمیته امداد امام خمینی سربازی پزشکی قانونی عرصه عمومی فضای شهری تئاتر شهر فضای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد